Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: MSD Problem ingen gnista 440 Charger 68

Reg.datum
    Nov 2018

Standard MSD Problem ingen gnista 440 Charger 68

Tjena,

Jag har precis dragit om all el i bilen och allt fungerar förutom tändningen. Jag får ingen gnista på stiften, jag har 12V på spolen.

Nu har jag kopplat ”ignition feed” direkt från tändingslåset till + på spolen (blaster 2) som sen går vidare från samma plint med röd till MSD fördelaren. Från - på spolen går en oranga direkt till fördelaren. Och jord till jord förstås. Sen går det även som en ”tändkabel” från toppen av Spolen till Fördelaren.

Den startade innan jag rev ut det gamla skiten, jag har inte kopplat någonting från ballastresistorn den har jag bara lämnat. Jag har motstånd i spolen när jag Ohm mätte och värdet var rätt.

Någon som har något bra tips på hur jag ska gå vidare?

Mvh Kenny

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Nu är jag ingen hejare på el men såvitt jag minns från förr på en mopar bil med orginal brytarlöst tändsystem som konverterades till MSD tändning så väljer jag att ställa en motfråga.
    När saknas gnistan? Saknas den hela tiden eller bara när du kör runt motorn på starten? Vill minnas att det var två olika kablar som förser tändningen med ström beroende på om du kör på starten eller är i tändningsläge..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •