Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Inkörning kamaxel

Reg.datum
    Nov 2017

Standard Inkörning kamaxel

Vad använder ni för fett/pasta för att köra in kamaxeln? Compcams röda gucka sägs vara rinnig och man bör starta rätt snart men om motorn blir stående ett tag måste det ju vara bättre med fett/pasta, vad används, vanligt molybdendisulfid fett?Hur är det med fjädertryck vid inkörning, speciella fjädrar eller? Har man dubbelfjäder har jag hört att man plockar ur innerfjädern? Tacksam för tips och råd!!

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Såvitt jag förstått så rekommenderas att plocka ur innerfjädrarna vid inkörning om man har dubbla fjädrar och rejält med tryck.SKulle köra med av fabrikanten rekommenderad smet om jag åkte Flattapet.

Har dock ingen egen erfarenhet då jag bara åkt med redan inkörd kam när det varit flattapet,de gånger jag bytt kam har det varit mekanrull och då man man göra lite som man vill så länge ventilspelet är rimligt.

Reg.datum
    Nov 2017

Standard

Citat Ursprungligen postat av Duster340 Visa inlägg
    Såvitt jag förstått så rekommenderas att plocka ur innerfjädrarna vid inkörning om man har dubbla fjädrar och rejält med tryck.SKulle köra med av fabrikanten rekommenderad smet om jag åkte Flattapet.

Har dock ingen egen erfarenhet då jag bara åkt med redan inkörd kam när det varit flattapet,de gånger jag bytt kam har det varit mekanrull och då man man göra lite som man vill så länge ventilspelet är rimligt.
    Tack för svar! Jag fick tag på Joe gibbs kamfett vilket ska vara det bästa, comp cams eget är ju lite rinnigt och vill väl gärna rinna av kammen om man inte startar rätt snart

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •