Hej! Jag skapade ju en tråd i detta ämne men något har hänt med tråden så skapar en ny. Tänkte uppdatera lite, Blocket är borrat med stressplatta och genomgånget samt fått nya kamlager monterade av Crs motor, det vart borrat 0.030" till 4.350" som med vevaxel 4.150" slag och 6.760 stakar kommer det göra 493cui. Det blir Mahle FT 4032 smidda flattopp kolvar, eagle vev 4340 stål, Eagle 4340 stål H-profilstakar, clivite tri metal lager. Kitet blir balanserat av PPM racing där jag även beställt grejerna. Topparna blir Edelbrock E-street med PRW justerbara stålvippor, kamaxel compcam xe275hl duration 231/237 .525/.525 110 lobe, kompressionsförhållande 10.75:1. Sen har jag även beslutat att uppgradera drivlinan till en 727 streetfighter samt göra iordning och diffa 8 3/4 axeln utväxling 3.55. Väntar på alla grejer nu bara så man kan sätta igång bygget. Blir väl en mockup av veven först så man ser om det behöver slipas nåt för vevstakarnas bultskallar i cylinderbottnarna samt där olje pickupen går ner i blocket, tolerans mellan roterande och kamaxel ska inte vara nåt bekymmer på dessa har jag hört. Hur mycket bör man ha emellan exempelvis bultskalle och cylinderbottnar etc?