Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kylarnivå? Se bild!

Reg.datum
    Apr 2017

Standard Kylarnivå? Se bild!

På min gamla Cutlass 65-a så är kylaren bytt för tre år sedan. Det saknas nivåmarkeringar och när jag fyller hela vägen upp så blir det övertryck och en hel del hamnar i expansionskärlet. Så pass mycket att nivån är 5 cm ner i kylaren. Drog en röd linje på bilden jag bifogade där nivån är.

Vid denna nivå går den bra, bra värme i kupen, motorn går svalt och kan stå hur länge som helst på tomgång. Trycket i kylsystemet verkar vara bra och inget läcker. Det jag undrar över, är inte nivån lite låg? Se bild

Nån med erfarenhet gällande nivåer i kylare?

http://forumbilder.se/H8C30/4a2141f2...a-cb1332ca3820

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av ponyjonas Visa inlägg
    På min gamla Cutlass 65-a så är kylaren bytt för tre år sedan. Det saknas nivåmarkeringar och när jag fyller hela vägen upp så blir det övertryck och en hel del hamnar i expansionskärlet. Så pass mycket att nivån är 5 cm ner i kylaren. Drog en röd linje på bilden jag bifogade där nivån är.

Vid denna nivå går den bra, bra värme i kupen, motorn går svalt och kan stå hur länge som helst på tomgång. Trycket i kylsystemet verkar vara bra och inget läcker. Det jag undrar över, är inte nivån lite låg? Se bild

Nån med erfarenhet gällande nivåer i kylare?

http://forumbilder.se/H8C30/4a2141f2...a-cb1332ca3820
    Byt kylarlocket. Fjädern har förmodligen tröttnat. Nivån skall vara nästan högst upp.
    BB Nova -68
    Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014

VINNARE 50th Anniversary Tour 2018

Behörigheter för att posta