Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Växellåda problem cheva

Reg.datum
    Aug 2018

Question Växellåda problem cheva

Tjenare jag har lite strul med min cheva impala 60, den går som en klocka å allt men om jag ställer den över helgen så blir de en pöl växelådsolja på golvet.läcker inget när man kör,startar jag den varannan dag så läcker den inte men lämnar jag den i mer än 2dagar börjar de läcka.någon som vet vad felet kan vara eller har något tips på vart jag ska börja? Mvh max

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Upp med bilen på pallbockar,kryp in under och ta en titt vart det är smetigt,är det smetigt överallt så blir det till och torka rent och titta igen senare.

Blir lättare för de som eventuellt har bättre svar på lager om du berättar vad du har för en låda i bilen.

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Låter som oljesticksröret. Blir det minsta skadat el inte sitter fast ordentligt börjar det lätt läcka. Tätt när man kör el om bilen inte står så länge, vid längre stillestånd rinner mer olja tillbaka och nivån stiger och det läcker. De har en o-ring orginal med man kan byta till en tätning som ser ut som en hatt med hål igenom el ny o-ring och ev silicon.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •