Find us on Facebook

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 88

Ämne: Ny motor 468:a låter illa.

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

I den här tråden säger han jag antar du köpt av att en kam med 235/241 i dur och .618 .618 är för mkt för lyftarna du har.
    http://www.chevelles.com/forums/13-p...rs.html#/enter
    Du har den här fast med mer lyft? Den är inte mkt mindre så vet inte vad som ändrat sig? Hört nått om bättre axel för hjulet men de lyftare du har är i egentligen i princip inget annat än de som användes orginal i 96-99 BB.
    http://www.claysmithcams.com/bbc-454...x-of-5700-rpm/

Som sagt har själv använt fyra set av de lyftarna fick byta tre. Såg fyra BB cheva motorer jag byggt på Hälla i fredags kväll alla med hyd rullar två med de dyrare som hette 4603 och två med de howard jag länkat ovan i en av dem fick jag byta ut just de du använt pga oljud. Byggde dem 2007-2013 den äldsta med 4603 har gått 5000 mil hittills den har också aggressivast kam 244/250 629/615 i lyft. 180 lbs closed och 475 lbs open så där var det aldrig tänkbart med nått annat. Alla är ganska tysta och ägarna verkade nöjda när jag pratade med dem. Han som sålde mig mkt delar förr sålde aldrig de billiga utan bara de dyra han hade samma visa fick byta för många set. Brukar använda de howard jag länkade om jag har under .600 i lyft och runt 230 grader dur med mindre tryck än 150 lbs closed och 375 open. Har kammen mer lyft/duration el fjädrarna mer tryck använder jag 4603. En fingervisning om spelet är hur lyftarkroppen ser ut är spelen bra syns inget slitage är de lite för glappa blir det repor på nästan en gång. Har haft isär min egen motor med 4603 lyftarna efter ca 3000 på dem kroppen på dem var som när de var nya. Vet att comp cams lyftare var lite mindre än std måttet och sett nått ev två set som blev riktigt tråkiga på bara 10 talet mil de lät också en del. I ett fall rådfrågades jag och rekommenderade de howards jag tjatar om då kammen/fjädrarna matchade dem då ägaren inte gillade de repiga lyftarna och jag vet att de howards är bra i måtten(el rättare sagt iaf de jag mätt).

Reg.datum
    Sep 2014

Standard

Hmm...min är 229/241, .580/.620, har mailat honom om det.
    Tack som f-n för ditt engagemang!

Reg.datum
    Sep 2014

Standard

Svar från han jag köpt från...

Claes,

I ship around 1500 sets of the street lifters years to multiple customers, from wholesale, engine builders, and retail customers. My return rate on product is less than 1%. The same lifter body is used on the BBC, SBC, and the LS engine

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av clwi Visa inlägg
    Hmm...min är 229/241, .580/.620, har mailat honom om det.
    Tack som f-n för ditt engagemang!
    Är lugnt delar bara med mig av det jag själv märkt då jag plockat ihop motorer. Har även läst att han säger att clay smith modellerna han designat stänger så milt att de ska klara med .700" hjul. Vet inget om kam designing och sånt men vet att han var en väldig förespråkare av de dyrare förr och den enda jag litar fullt ut på från Us är han jag handlade mkt delar av förr han förespråkade som sagt de dyra och han brukade inte lura på en onödigt dyra grejer. Det sagt de dyra är inte knäpptysta med höga lyft och 240 el med i duration kalla 10-20 första sekunderna låter de en hel del och lite varma med, med stängd huv hörs inte mina varma men med öppen om man vill/vet kan de höras. Vill man ha tyst har jag märkt att de kammar gm använder i sina ho454/502 zz454/502 är bra val har byggt motorer med dem med både howard max effort och morel 4603 och de är riktigt tysta.
    Trimmar man blir det alltid en kompromiss..... och BB cheva har tung ventilmekanism speciellt med 2.19/1.88 el större ventiler och då får lyftarna mer påfrestning.

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Svar från han jag köpt från...

Claes,

I ship around 1500 sets of the street lifters years to multiple customers, from wholesale, engine builders, and retail customers. My return rate on product is less than 1%. The same lifter body is used on the BBC, SBC, and the LS engine
    Varken sb el ls har i närheten av tyngden på BB'ens ventil mekanism så mkt möjligt att de knappt aldrig krånglar på en sådan plattform. 1% är ganska högt ändå? 15 set på 1500 blir det väll då så 15 set om året är defekta. Kanske är ditt ett av dem? Känns som typiskt försäljarsvar tycker jag. Av mina 4 var ju 3 inge vidare så blir 75% kanske hade otur bara....

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Du säger ljudet är på passagerar sidan kan ju vara soppapumpen de kan låta ibland. Kanske går o låna en elpump från nån/alt köpa nån billig om det finns o rigga upp provisoriskt och köra soppan från en dunk för o utesluta långsökta fel.

Reg.datum
    Sep 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mark IV Visa inlägg
    Du säger ljudet är på passagerar sidan kan ju vara soppapumpen de kan låta ibland. Kanske går o låna en elpump från nån/alt köpa nån billig om det finns o rigga upp provisoriskt och köra soppan från en dunk för o utesluta långsökta fel.
    Nåt jag tänkt på, lyssnat med stetoskåp där, låter inget/mindre än på blocket i bakkant där det hörs mest....

Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Nåt jag tänkt på, lyssnat med stetoskåp där, låter inget/mindre än på blocket i bakkant där det hörs mest....
    Har du kollat/efterdragit skruvarna mellan turbin och flexplatta?
    1966 GTO TriPower
    1970 GTO TheJudge
    KentsQjet
    Pontiacservice
    http://www.poci.org/
    http://gtoaa.org/

Reg.datum
    Oct 2014

Standard

låter som en lyftare du kör väl inte på syntet olja

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av dr mugg Visa inlägg
    låter som en lyftare du kör väl inte på syntet olja
    Ts kör el körde gulf 20w50 uppgav han vilket är mineral tror jag.
    Varför ska man inte köra syntet med rulllyftare?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •