Find us on Facebook

Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bromsarna släpper inte.

Reg.datum
    Sep 2010

Standard Bromsarna släpper inte.

Hej alla.

Har haft problem med mina bromsar sedan jag köpte bilen för några år sedan. Bromsar man ett par gånger så släpper inte trycket helt. Öppnar man då luftnippeln så sprutar det en skvätt sedan rullar framhjulen fritt igen. Jag har bytt det mesta i främre systemet. Huvudbromscylinder, fördelningsblocket, line lock, bromsrör, slangarna fram till oken samt nya Wilwood ok. Jag funderar på om det kan vara att det är luft i huvudbromcylindern. Jag har bara luftat den på plats, ej på bänk. Men då borde pedalen vara svampig och det är den inte. Har även provat att släppa på cylindern mot boostern men ingen skillnad. Om någon har ett bra råd så blir jag tacksam.

Pela

Reg.datum
    Apr 2012

Standard

en kompis hade precis detta problem han bytte bromsslangar dom hade separerat inuti men du hade bytt dom?

Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Jo de är bytta. Jag har beställt ett benchbleeding kit så huvudbromscylindern ska gås igenom och blödas i skruvstädet så hoppas jag det löser sig.

Reg.datum
    Jul 2010

Standard

Har du testat o helt enkelt koppla förbi linelocken? En polare hade bekymmer med att den hängde sig på det viset vilket slutade med att den vändes bakofram o monterades på bakre kretsen istället...

Mvh Reinert

Reg.datum
    Sep 2010

Standard Line lock

Jo den är korrekt monterad enl märkningen på den dessutom är den bytt och ingen skillnad.

Reg.datum
    Jul 2016

Standard

Hej.
    Hej liknande problem. Då hade vakuum servo gått sönder invändigt. Blev lite bättre när jag kopplade bort vakuum slangen men ej helt bra. Bytte till ny , sen var det ok. Kanske samma med din booster?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •