Find us on Facebook

Sidan 24 av 24 FörstaFörsta ... 14222324
Resultat 231 till 235 av 235

Ämne: Huggern goes ZL-1!

Reg.datum
    Dec 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av hugger69 Visa inlägg
    Jo det där tricket har jag läst om men luft känns ändå stabilare men kan som du säger röra hela motorn med. Det gick dock bra sist vi använde luft då vi monterade tillbaka dubbelfjädrarna när motorn sat i bromsbänken.
    Nej, de är inte frästa det och det var det som var så bra!... och de passar med presspassning!
    Jag letade runt och dessa var de enda jag hittade, de kanske funnit en nisch där man slipper fräsa?
    Fint då kommer de att funka bra, jag brukar ta lite loctite el liknande så de sitter.
    Tror de är för BB Ford? Med de måtten? Oftast fräser man både höjd(för mer lyft) och för positiv tätning samtidigt.

Själv tycker jag reptricket även om jag brukar köra en bit gammal tändkabel är mycket säkrare så länge kolven är i topp kan man aldrig droppa en ventil. Sedan om man kör hydraulisk kan man passa på att justera ventiler i samma moment om man kör i tändföljd utan extra runddragning.

Med luft kan kolven hamna i bottenläge då vill man inte att luften försvinner. Slangen kan ju gå, nån snubblar in o drar ur den el nått annat osannolikt har använt båda men slutat med luft helt o hållet.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brytarlös Visa inlägg
    Fint då kommer de att funka bra, jag brukar ta lite loctite el liknande så de sitter.
    Tror de är för BB Ford? Med de måtten? Oftast fräser man både höjd(för mer lyft) och för positiv tätning samtidigt.

Själv tycker jag reptricket även om jag brukar köra en bit gammal tändkabel är mycket säkrare så länge kolven är i topp kan man aldrig droppa en ventil. Sedan om man kör hydraulisk kan man passa på att justera ventiler i samma moment om man kör i tändföljd utan extra runddragning.

Med luft kan kolven hamna i bottenläge då vill man inte att luften försvinner. Slangen kan ju gå, nån snubblar in o drar ur den el nått annat osannolikt har använt båda men slutat med luft helt o hållet.
    Hoppas på det funkar men nu har du ju skrämt upp mig rejält...

Tätningarna är garanterat för Cheva då den här firman bara har grejer till Cheva verkar det som...de gör både egna toppar, stakar och vevar! Mina toppar är ju Cheva original, förvisso racingtoppar men ändå beställningsbara från Chevrolet på 60-talet. De har alltid dubbelfjädrar så tätningarna är förmodligen anpassade efter det...

Exakt hur gör du med kabeln/snöret? Trycker du in den in i tändstiftshålet till det tar stopp? Jag har ju rätt stora domer på mina kolvar...kan inte det ställa till det?
    Lufttrycket går ju att reglera på kompressorn med tänkte jag...men tappa trycket funkar ju så länge inte kolven rört sig!
    Men man kanske ska sätta tillbaka övriga tändstift för att minska risken för att luften trycker ner kolven? Att motorn är nybyggd med mycket kompa borde ju också minska risken för att den för sig av luften...
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

Reg.datum
    Dec 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av hugger69 Visa inlägg
    Hoppas på det funkar men nu har du ju skrämt upp mig rejält...

Tätningarna är garanterat för Cheva då den här firman bara har grejer till Cheva verkar det som...de gör både egna toppar, stakar och vevar! Mina toppar är ju Cheva original, förvisso racingtoppar men ändå beställningsbara från Chevrolet på 60-talet. De har alltid dubbelfjädrar så tätningarna är förmodligen anpassade efter det...

Exakt hur gör du med kabeln/snöret? Trycker du in den in i tändstiftshålet till det tar stopp? Jag har ju rätt stora domer på mina kolvar...kan inte det ställa till det?
    Lufttrycket går ju att reglera på kompressorn med tänkte jag...men tappa trycket funkar ju så länge inte kolven rört sig!
    Men man kanske ska sätta tillbaka övriga tändstift för att minska risken för att luften trycker ner kolven? Att motorn är nybyggd med mycket kompa borde ju också minska risken för att den för sig av luften...
    Cheva lär de inte vara, satt aldrig original på cheva el tillverkades av cheva de är eftermarknad och de med samma dimension passar Ford BB eftermarknadslock tror jag. Är nog samma firma som gör dem åt alla som säljer el gör lock i usa.

Stoppar i en 30-40 cm drar försiktigt runt tills det tar stopp sedan är det bara att köra. Dome el flat spelar ingen roll se bara till att du fått kabel mellan kolv o ventil så rör den sig inte.

Ja stift i de andra är o rek om du kör luft.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brytarlös Visa inlägg
    Cheva lär de inte vara, satt aldrig original på cheva el tillverkades av cheva de är eftermarknad och de med samma dimension passar Ford BB eftermarknadslock tror jag. Är nog samma firma som gör dem åt alla som säljer el gör lock i usa.

Stoppar i en 30-40 cm drar försiktigt runt tills det tar stopp sedan är det bara att köra. Dome el flat spelar ingen roll se bara till att du fått kabel mellan kolv o ventil så rör den sig inte.

Ja stift i de andra är o rek om du kör luft.
    Ja, så kan det vara, det framgår inte men de har bara produkter till Cheva och verkar tillverka det meta själva men kanske inte tätningarna.

Vad menar du med "drar runt"? Du kan väl bara trycka in kabeln/snöret, inte dra väl?
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44

Standard

Den här frågan med luft eller kabel/snöre löste sig på ett naturligt sätt då den nya luftslangen för tändstiftshålen inte passade! Troligen har den för korta gängor och hålet sitter för djupt i toppen så den når liksom inte fram!

Fick bli det klassiska snöret/elkabeln i stället och det funkade ju fint:

Har gjort cylinder 1 nu och sedan blir det 6:an men då vart d ju farsdagsfirande på alla möjliga håll så det fick bli paus..skönt ändå att kunna jobba när man vill och hemma i garaget på tomten i stället för att åka ut till båten i en dragig båthangar 2 mil hemifrån!

Fortsättning följer i lugn takt...
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •