Find us on Facebook

Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Skivbromskit till B-body?

Reg.datum
    Mar 2007

Question Skivbromskit till B-body?

Ska ta bort trummorna och sätta skivor i fram på min -68 Charger.
    Tänker då skaffa ett kit med servo.

Ni som bytt, vilket kit köpte ni? Olika kvaliteer? Ska man ta skivor till i bak på en gång?
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Charger -68 RT. The Black Sabbath.

Reg.datum
    Jan 2014

Standard

Jag handlade detta och installerade på en ebody:

http://www.ebay.com/itm/261537385865...%3AMEBIDX%3AIT

Prisvärt och nu greppar det ju som en ny Audi...

Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Ser ju bra ut.
    Gissar att det där är redo för skivor till bakdelen också?
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reg.datum
    Jan 2014

Standard

Det där kitet är endast för Front Disc brake install with booster. Ej bak mao... Jag har aldrig känt behovet med skivor bak. Brukar bli småkrångligt med parkbromsen då. Den måste ju fungera korrekt OCH bra på besiktningen. Nu säger jag inte att det är svårt att få till men det är min erfarenhet. Alla tycker ju och gör på sitt sätt..

Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Tack för tipset.
    Visste inte om det där med krånglig parkbroms vid skivbyte bak.
    Byte fram lär ju räcka.

Reg.datum
    Sep 2014

Standard

Jag har SSBC skivbromsar bak och har ett helvete att få till parkeringsbromsen. Bara den som är kvar för att få bilen regbesiktigad.

Så om någon är vass på sådant så tar jag gärna emot tips. Handbromsen går i - jag kan inte vrida hjulen för hand, men när jag sänker bilen och lägger i drive så glider den iväg även om jag har bromsen i :/

Reg.datum
    Jan 2014

Standard

Polarn har samma problem på sin Challenger, Wilwood runt om och det strular med parkbroms på besiktningen. Men nu fuskade han på ngt vis så den gick igenom 2 år... tror fusket var en polare som godkände den. Men nästa år är det ju lika enkelt då polarn inte jobbar kvar längre.

Reg.datum
    Sep 2012

Standard

Jag ska nog beställa ett kitt från summit, sum bk 1209, till min b-body, där ingår allt du behöver för konvertera till skivor fram, med servo. Har också hört att det kan bli knepigt att få till det med park bromsen vid konvertering till skivor bak.

Reg.datum
    Jan 2014

Standard

Köpte nytt till min ebody skivor och helt komplett MED booster och huvudcylinder för 4100 SEK. Dock stoppade jag det i trunken på en bil så undkom frakt, moms och tull.

Det du har tittat på blir ju extremt dyrt om du ska skicka det direkt till sverige. Kanske runt 12.000 kr.

Kolla ebay, detta köpte jag

http://www.ebay.com/itm/MOPAR-1962-7...2fd4cd&vxp=mtr

Mycket prisvärt och de få hundra milen du kör på en sommar så räcker dessa i många många år...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •