Find us on Facebook

Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bredbandslambda

Reg.datum
    Aug 2012

Standard Bredbandslambda

Har planer på att skaffa en bredbandslambda men vilken typ ska man välja till vanlig förgasarmotor och vanlig hei tändning med 4pol modul? Finns färdiga kit på ebay för ca 1200:-

Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Bredbandslamdan behöver ingen tändning så länge du inte vill logga?

Och då behöver du logga TPS, vakum och RPM tillsammans med Lambda. Annars blir det väldigt svårt i efterhand att se vad som är fel på förgasaren... Vissa har mätare i bilen och filmar dem

Innovate har bra och stabila bredbandare. Deras LM-2 är det som finns nu. Får du tag i en LM1 och deras auxbox som logger/givare beggad så fungerar det med.

Reg.datum
    Aug 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Bredbandslamdan behöver ingen tändning så länge du inte vill logga?

Och då behöver du logga TPS, vakum och RPM tillsammans med Lambda. Annars blir det väldigt svårt i efterhand att se vad som är fel på förgasaren... Vissa har mätare i bilen och filmar dem

Innovate har bra och stabila bredbandare. Deras LM-2 är det som finns nu. Får du tag i en LM1 och deras auxbox som logger/givare beggad så fungerar det med.
    Okey jag har noll koll på detta. Men läste nånstanns om att vissa måste kalibreras var 10e minut?
    Tänkte om det finns nån typ man kan installera och använda permanent endast för att se att det inte går för magert/fett ?

Reg.datum
    Jul 2010

Standard

Jag köpte en Innovate Lambda när jag insåg att det kunde bli jobbigt o bara "läsa stift" i samband med att jag byggde min turbomaskin o jag är helnöjd med den Men jag plockade ur den när det var färdigbestyckat, känns rätt meningslöst o ha den där när man e klar med inställningarna. E ju som ett digitalt flipperspel som blinkar o blippar o lever jävel

Mvh Reinert

Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av impalaerik Visa inlägg
    Okey jag har noll koll på detta. Men läste nånstanns om att vissa måste kalibreras var 10e minut?
    Tänkte om det finns nån typ man kan installera och använda permanent endast för att se att det inte går för magert/fett ?
    Då vet jag inte vilka kina givare du kollat på. De behöver absolut inte kalibreras om i friluft om du inte byter sensorn eller på nått sätt fått skit på den.

Bara ha i och åka med.

Reg.datum
    Aug 2012

Standard

Då vet jag inte vilka kina givare du kollat på. De behöver absolut inte kalibreras om i friluft om du inte byter sensorn eller på nått sätt fått skit på den.

Bara ha i och åka med.
    Ok tack för svaren. Då törs man prova en då
    Hitta en som heter innovate MTX-L komplett kit 1000kr kanske är nåt?

Reg.datum
    Sep 2013

Standard

MTX-L är en mätare som fungerar bra. Du har ingen loggning i denna utan du får helt enkelt slå ett getöga på den. Sätter du en vakummätare och varvräknaren bredvid så kan du filma en repa med mobilen och få "loggning"

Reg.datum
    Aug 2012

Standard

MTX-L är en mätare som fungerar bra. Du har ingen loggning i denna utan du får helt enkelt slå ett getöga på den. Sätter du en vakummätare och varvräknaren bredvid så kan du filma en repa med mobilen och få "loggning"
    Ok tackar

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Ett tips bara. Lm2:an går även att läsa OBD med. Samt släcka felkoderna.
    BB Nova -68
    [I]Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014
    VINNARE 50th ANNIVERSARY TOUR 2018

Reg.datum
    Aug 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av vigg Visa inlägg
    Ett tips bara. Lm2:an går även att läsa OBD med. Samt släcka felkoderna.
    tackar för tipset. då har man ju ett allt i ett som även gör nytta på v70n

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •