Find us on Facebook

Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: snålheten bedrar visheten...

Reg.datum
    Jun 2013

Standard snålheten bedrar visheten...

jaha, trodde man var lika kunnig som för 25 år sen, men ibland måste man inse sin begränsning.
    rev ner min 454 tyckte den såg skaplig ut och att de skulle räcka med en honing, beställde alla erfoderliga delar satte ihop underdel och trodde väl att allt var frid o fröjd.
    men så började ja grubbla allt mer eftersom det som från början skulle bli en mild performance motor nu skenade iväg!! kunde knappt sova, varenda sekund så hade jag motorjäkeln i huvudet på grund av osäkerhet på om allt skulle hålla med dom allt extrema delarna!
    bestämmde mig för att nu jävlar fick de va slut!!!
    in i garaget och rev ner allt på nytt, packade in block, vev mm i bilen, körde ner allt till lb-trim i hammarö.
    väl där så gick dom igenom allt, domen blev: borrning,slipning vev, toppdeckning, balansering, spricktestning plus allt annat såsom ipressning nya kolvar, nya ringar lager mm.
    ni kanske tycker att är att detta låter helt nybörjaraktigt, men faktum är att på min tid så smällde man ihop en motor på nåra kvällar över nåra pilsner.
    kanske va de pilsnerna som fattades eller så bedrog snålheten visheten???
    summa summarum: blir nog snabbmakaroner och en jäkla massa övertid framöver!!! PS. nån som känner igen sig....
    rev på nytt isär

Reg.datum
    Feb 2014

Standard snålheten bedrar visheten

Heehe fick ett gott skratt där,summa summarium är ju att det blir billigare att bygga motor med ett flertal flak öl i garaget,öl e bra te allt tydligen

Reg.datum
    Sep 2013

Standard

För 25 år sen kanske inte vevarna och loppen var lika slitna

Det är alltid lönt att ha en seriöst ihopsatt motor, man sover bättre och kan rita längre streck

Reg.datum
    Jun 2013

Standard har att göra...

får väl ta itu med resterande Malibu nu när sömnförstöraren är på justering
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    Nov 2013

Standard ålder tar ut sin rätt

Citat Ursprungligen postat av malibu Visa inlägg
    jaha, trodde man var lika kunnig som för 25 år sen, men ibland måste man inse sin begränsning.
    rev ner min 454 tyckte den såg skaplig ut och att de skulle räcka med en honing, beställde alla erfoderliga delar satte ihop underdel och trodde väl att allt var frid o fröjd.
    men så började ja grubbla allt mer eftersom det som från början skulle bli en mild performance motor nu skenade iväg!! kunde knappt sova, varenda sekund så hade jag motorjäkeln i huvudet på grund av osäkerhet på om allt skulle hålla med dom allt extrema delarna!
    bestämmde mig för att nu jävlar fick de va slut!!!
    in i garaget och rev ner allt på nytt, packade in block, vev mm i bilen, körde ner allt till lb-trim i hammarö.
    väl där så gick dom igenom allt, domen blev: borrning,slipning vev, toppdeckning, balansering, spricktestning plus allt annat såsom ipressning nya kolvar, nya ringar lager mm.
    ni kanske tycker att är att detta låter helt nybörjaraktigt, men faktum är att på min tid så smällde man ihop en motor på nåra kvällar över nåra pilsner.
    kanske va de pilsnerna som fattades eller så bedrog snålheten visheten???
    summa summarum: blir nog snabbmakaroner och en jäkla massa övertid framöver!!! PS. nån som känner igen sig....
    rev på nytt isär
    håller med dig, man blir lite trög när man håller upp lite . håller på med en bbc som typ aldrig blir klar
    började mäta på den och köpte grejor för att inse att nja det är nog fel prylar.. sålde av köpte nytt
    handlade procomptoppar innan jag läste på nätet vad man skulle se upp med... plocka isär kolla upp
    kunde inte ens sälja dom utan att fixa dom före : lösa sätesringar, lösa styrningar, otäta ventilsäten
    ojämna installationshöjder, ojämna installationstryck. sålde dom och köpte nytt , det finns inga bra genvägar
    man blir liksom övernoga , det led man inte av för 25 år sedan. hoppas att jag hamnat rätt med grejorna nu i alla
    fall. vem f...n kalibrerade momentnyckeln för 30 år sedan,,,,

Reg.datum
    Oct 2006

Standard

vad är det för Malibu?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •