Find us on Facebook

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Holley EFI Norden Facebookgrupp

Reg.datum
    May 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    Om du fortfarande sneglar åt FAST så har du inte kollat klart på Holley. Om vi kollar i denna tråd om 5år så kommer ett av dessa företag vara i konkurs.

FAST var kungar på EFI för 15 år sen. Och FAST 1 var då riktigt grymt. Jämför man idag ett FAST 1 med något de sämsta EFI systemen som säljs så är de sämsta idag så mycket bättre på allt.

Det ploppar upp nya system som vill ha del av kakan. MSD, Edelbrock, professionell Products, Holley, FAST, BS3, Arizona speed/marine (bara amerikanska här)

Enkom 2 av dessa företag har håll t på med produktförsörjning under längre tid inom bränslesystem.

Det gäller att ha bra utvecklarteam, supportpersonal och försäljningsled.

Kvar på marknaden kommer MSD, Edelbrock och Holley stå på sikt. (Min gissning)
    Nu tittar jag inte på FAST 1.0 utan mer på deras 2.0 system. Jag är lite osäker på det du skriver om att FAST kanske snart kommer att försvinna, då det är ett företag under Comp Cams. men men, vi får väl se. Fast det har ju oftast varit bra med konkurens då priserna oftast påverkas positivt för oss kunder. Jag är lite skeptisk mot allt som heter Holley, då de aldrig gjort en riktigt bra produkt enligt mina erfarenheter. Dom kallas ju inte för bränslekranar för ingenting. Fast vi får väl se inom 1 år om jag sitter med ett Holley EFI ändå. Rätt praktiskt då det finns support på svenska :-)
    Going fast with class
    Buick GS 455/462 Stage1 -70
    http://www.youtube.com/watch?v=weFaAa5y-sY

Standard

Citat Ursprungligen postat av brillko Visa inlägg
    FF betyder FöräldraFritt
    Inte 2014!
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Jo dumt att försöka ngn att köra FAST här? Jag hade inga som helst problem med FAST 1 och tyckte det funkade grymmt bra mot vanlig fugge. Sjuk gasrespons på trimmad 440 i min daily-driver charger och soppa förbrukningen blev mycket bra landsväg med 3.55.

Hur version 2.0 (EZ EFI 2.0 Self-Tuning) fungerar kan jag inte uttala mig om men att det blivit så dåliga verkar ju konstigt. Men vad vet jag.. har ju bara använt version 1. :idea:

Så köp ett system som du kanske har bra support på...

Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av mrfestis Visa inlägg
    Jo dumt att försöka ngn att köra FAST här? Jag hade inga som helst problem med FAST 1 och tyckte det funkade grymmt bra mot vanlig fugge. Sjuk gasrespons på trimmad 440 i min daily-driver charger och soppa förbrukningen blev mycket bra landsväg med 3.55.

Hur version 2.0 (EZ EFI 2.0 Self-Tuning) fungerar kan jag inte uttala mig om men att det blivit så dåliga verkar ju konstigt. Men vad vet jag.. har ju bara använt version 1. :idea:

Så köp ett system som du kanske har bra support på...
    Sa aldrig att FAST var dåligt De gör bra prylar och är helt likvärdiga Holley:t på bränsle&tändning. Sämre på loggningen och bättre på stödet för flexfuel. Långt efter på Lustgas och boost. Har dock inbyggd traction Control medans holley förlitar sig på en modul från Davies (ledande)

Han frågade om hur V 1.0 funkade... Det var där jag kommenterade att det var sämre än allt som finns på marknaden idag. Men var bland de bättre då, på sin tid och EFI kommer alltid vara bättre än förgasare om du förstår hur en motor fungerar. Förstår inte den som justerar så kan det blir lika dåligt som en sönderskruvad förgasare

FAST vs Holley så tror jag endå på att en av dem får vika ner sig... Och med försäljningssiffrona idag så ser det ut som FAST. (Men såklart kan FAST komma ut med en V3 som knäcker allt på marknaden och då vänder det såklart över till dess fördel om de lyckas kanalisera det i försäljningsleden)

Jag tycker även att det finns ett värde i Terminatorkitet att det är en "Fullstor" box med all funktionalitet som HP har bara du kopplar in en dator. Det har inte FAST.

Ingen av dem har tagit fram den optimala lösningen på bränsleförsörjningen än och Holley har dissat flera förslag från mig... Men 1 är i alla fall nått de tittar vidare på för att erbjuda "returnless" och "pump on demand" i boxen.

Om ett par år så kommer vi titta tillbaka på dessa system och se att de var ju mycket bättre än förgasare i alla fall, men varför var de så "osmarta". man kan ju göra såhär nu ,)

Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Jag skickar med ett Holley EFI 402 i trunken på nästa bil från staterna så får jag väl montera det och testa...

Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av mrfestis Visa inlägg
    Jag skickar med ett Holley EFI 402 i trunken på nästa bil från staterna så får jag väl montera det och testa...
    402:an ska du hålla dig undan. Gjutformen för dessa har blivit sliten så den ska läggas ner samt att det är av gamla sorten av TBI med spridare ovan spjäll. Inte bättre än förgasare på blandningen med lite spjällöppning.

Satsa dina pengar på Terminator och via nån som hjälper dig till rätt produkt

Reg.datum
    May 2008

Standard

Går det att handla Holley EFI på avbetalning från dig ?
    Going fast with class

Reg.datum
    Sep 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laxen Visa inlägg
    Går det att handla Holley EFI på avbetalning från dig ?
    Från mars... Ska få ordning på webshoppen först och få in Klarna där.

Reg.datum
    May 2008

Standard

Oj, nu blir det jobbigt.....
    O dyrt...
    Going fast with class

Reg.datum
    Jan 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laxen Visa inlägg
    Oj, nu blir det jobbigt.....
    O dyrt...
    Nää inte per månad Dra in på 3-4 bärs så är du hemma med EFI!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •