Find us on Facebook

Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gbg performance

Reg.datum
    Nov 2012

Standard Gbg performance

Gör aldrig affärer med Fredrik Mattias Kretz (1974-08-18 – 4112) och Daniel Kennerth Rydh (1974-06-22 – 2476) på GBG Performance.

Hej.

Jag vill inleda med att förklara att texten nedan är sanningsenlig och att den inte har för avsikt att nedvärdera Daniel Rydh eller Fredrik Kretz mer än nödvändigt.

Anledningen till texten är att jag vill motverka fler bedrägerier görs av ovan nämnda personer och att inte fler bilentusiaster ska bli svindlade på hundratusentalskronor, utsatta för ångest eller depression.

För att få en korrekt bild ber jag dig läsa hela texten annars är kontentan:

Gör aldrig affärer oavsett vad med Daniel Rydh (1974-06-22 – 2476)
    Förmodligen bosatt i Los Angeles, USA. Daniel har ingen moral och inte heller någon känsla för att göra rätt för sig. Daniel håller sig inte till sanningen och är absolut inte trovärdig i affärer.

Gör aldrig affärer oavsett vad med Fredrik Kretz (1974-08-18 – 4112) Bosatt i Göteborg, Sverige. Han är tidigare försatt i konkurs. Fredrik Kretz har/hade tidigare skulder på 566 257 kronor varav 109 360 till staten och 456 897 till personer han lurat.
    Han har inga utmätningsbara tillgångar. Fredrik saknar moral och är inte heller trovärdig när det gäller affärer.

Denna tragiska historia tog sin början vid olika tidpunkter för alla inblandade. En lång ångestfylld väntan som kom att prägla ett halvår eller i vissa fall flera år.

Fredrik Kretz och Daniel Rydh har som officiell affärsidé att förmedla amerikanska bilar genom GBG Performance. Hur den inofficiella affärsidén ser ut är upp till var och en att lägga sina värderingar i.

Min historia.
    Efter mycket tid framför datorn surfandes på blocket, ebay och diverse forum hittade jag en bil som jag tyckte var väldigt vacker, en gammal drömbil. Så här efteråt ser jag hur blind och trofast man blir när man är uppslukad av något man längtar efter.

Jag tog kontakt med Fredrik Kretz på GBG Performance som tidigare hade medelmåttiga omdömen på forum där det negativa hade varit att leveranser tog lång tid. Han var trevlig och skulle kontakta sin affärspartner Daniel Rydh som var stationerad i USA. Efter mailkorrespondens och telefonsamtal så kom vi överens om en affär. De skulle hämta bilen på bilfirman i USA, frakta den till hamnen i Los Angeles, sätta den i container för frakt till Holland och sedan Sverige.

Pengarna betalades in och väntan började.
    Veckorna gick och blev till månader, Fredrik var allt svårare att få tag på, han svarade inte i telefon och på mail tog det knappa veckor innan man fick ett livstecken. Rädsla och ångest blev allt strakare och det kändes att något inte stod rätt till och jag var rädd för att bilen aldrig skulle komma hem.

Det gick 6 månader.
    Det blev helt tyst. Ingen kontakt från Fredrik Kretz, ingen kontakt från Daniel Rydh. De svarade inte på mail och på telefonen gick signalerna fram för att sedan avbrytas av en telefonsvarare.

Jag hade betalat en ansenlig summa till både Fredrik och Daniel men hade ingen aning om var bilen var eller om de verkligen hade köpt någon bil. De hörde aldrig av sig efter mina samtal och jag trodde att pengarna var förlorade. Jag gick nu in i en tung period där känslan av att ha blivit lurad gjorde sig påmind mest hela tiden.

Jag fick sedan kontakt med flertalet personer som också blivit bedragna av Fredrik och Daniel. Alla hade betalat sin bil i förskott, allt från dryga 100 000 till över 300 000 kronor. Det visade sig sedan att de hade ett 20-tal bilar ståendes i hamnen i Los Angeles som egentligen tillhörde köpare i Sverige. Vi kunde hjälpas åt och genom mycket arbete och en lång process få hem bilarna till Sverige. Mycket tack vare Peter på Peters Place, som i mina ögon är en hederlig förmedlare i en annars smutsig bransch. När bilarna väl var hemma var de inte i det skick som vi väntat oss då de stått ett halvår i hamnen i LA. Det var repor, punktering och bilar som inte startade m.m.

För att få hem bilarna var vi också tvungna att stå för:

Förvaringsavgift i hamnen i LA (ca. 6 mån)
    Tull och momsavgifter
    Fraktkostnad inom USA
    Sjöfrakt till Europa
    Frakt från Holland till Sverige.

Detta är kostnader som redan betalats en gång och ingick i första kontraktet. I vissa fall efter en andra betalning är dessa kostnader i samma klass som för hela bilen.

Under hela denna period har både Daniel och Fredrik inte på något nämnvärt sätt hjälpt oss eller underlättat vårt arbete för att få hem bilarna. De har visat att de inte har någon moral och att ingen vilja fanns för att göra rätt för sig. De svarade inte i telefon och inte heller på mail. De betedde vidrigt och rent av fäaktigt.

När man har skulder som Fredrik Kretz hade/har kan det innebära att det försvårar ens livssituation, men det berättigar inte hans handlande på något sätt. Han brydde sig inte om hans kunder och kunde inte visa på något förtroende som var värt att lita på.

Daniel Rydh säger sig ha gjort rätt för sig och att han inte har något med bilarna efter att han ställt dem i hamnen i Los Angeles. Att bete sig på detta sätt är rent oprofessionellt och fruktansvärt bedrövligt. Det har funnits möjligheter att hjälpa oss väldigt mycket men Daniel har visat på ett ointresse och en nonchalans som är vidrig.

Jag rekommenderar alla starkt att ta avstånd från både Fredrik Kretz och Daniel Rydh vad gäller affärer. Gör absolut inte affärer med någon av dem och således inte GBG Performance eller något annat företag där de på något sätt förekommer.

Tack för din läsning och hoppas du inte behöver uppleva samma sak när du importerar din drömbil.

Vänligen
    Janus

Reg.datum
    Aug 2009

Standard GBG perf.

Men Oj!! tråkig läsning till att börja med, är lite förvånad faktiskt för mina erfarenheter av GBG är ganska goda måste jag säga jämfört med andra skojare man hört talas om typ Memory cars i Flen & MDA classic. (har tråkiga erfarnheter av Danne på Memory över en skitsumma han vägrade betala) Jag använde mig av GBG runt 2007 och tog hem två bilar med hjälp av dem, den ena bilen var bättre är förväntat den andra var ett magplask, objektbeskrivningen stämmde inte helt med verkligheten, men jag valde att behålla bilen trots att man hade 2 veckor på sig efter mottagande att häva köpet enligt kontraktet, vi löste det dock på ekonomisk väg. Nu var ju det här ett par år sedan och mycket kan ha hänt med dem men detta är mina personliga erfarenheter av GBG.

Lycka till!

Vet inte om du sett denna:
    http://bilskojarbloggen.blogspot.se/

MVH

Reg.datum
    Nov 2012

Standard Finns fler i branschen

Tack för tipset.

Skickade till ägaren och bad dem sprida vidare vad vi varit med om.

www.gbgperformance.wordpress.com

Ha det bra

Janus

Reg.datum
    Nov 2012

Standard uppdaterad sida

Hej,

uppdaterat till ny hemsida.

www.gbgperformance.n.nu

Dela gärna med er till andra entusiaster.

/Janus

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •