Find us on Facebook

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Lite funderingar kring ca effekt /kompförhållande å Kam

Reg.datum
    Jul 2009

Standard Lite funderingar kring ca effekt /kompförhållande å Kam

Ja som rubrik lyder har en 350 i bilen Caprice-78a de är ett 4bultat Good Wrench block helt orginal men har bytt topparna till musse toppar(461) 62cc f-rum 160cc in å 65ut enligt mortec men tog å porta dom så skulle tippa på dom ligger på ca 170cc in å 80cc ut

Kan även fylla på med att topparna har fått störrer ventiler 2,02in å 1,6ut å lite omgjorda F-rum öppnade upp lite runt ventilerna å tog bort vassa kanter.

Kammen Gm hp.
    0,50 Dur intake 222 exhaust 222
    Sae Dur 290 290
    Cam Lift ,298 ,298
    Valve Lift ,447 ,447
    Lobe Ctrs 110 118

Sitter även heders på den flowtec.

Men är lite lur på vad jag har för kompförhållande nu effter topp byte för ligger väl på 7:1? orginal med 76cc F-rum så skulle gärna vilja få reda på vad för förhållande de är nu å hur man räkna som?

Sen insug e ett orginal Gm aluinsug med en Edelbrock nånting? Ser mera ut som en gamal rockorkester men de är en Edelbrock..

Så fundera dels på hur mycket den borde ge om allt e skyst nu vilket de ska vara gissar personligen på ca350 där någonstans rätt eller fel?

Å vad man skulle kunna fortsätta med för å få ännu mera? Hade tänkt mig typ annat insug ett air gap eller liknande å lite vildare kam med rhoadlifters andra ventilfjädrar å ska även fräsa upp för större ventiler i vinter Men de ska hållas körbar ska gå som bruks å gatbil sommar/vinter med å även kunna dra någon husvagn å höbal på släp

Hoppas på synpunkter å lite diskutioner kring min motor/ låda (Th 350) nu gilar å pröva å se vad som händer
    Senast redigerat av Chevyforlife den 2010-07-12 klockan 19:29. Anledning: Till läg av info.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Kanske detta kan hjälpa dig
    http://www.campbellenterprises.com/R...o%20calculator
    Sven

Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Fint de där ska jag gå ut å kika mera ingående på sen

Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Har kika å den där länken å försökte räkna ut komförhålande men de blide då riktigt galet för hamna endera på typ 16:1 eller nere på 5:6 tro inte jag förstod mig på den riktigt med min kassa kunnighet om engelska

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Prova denna då här står det på serbokroatiska mycket lättare.
    http://www.mopar70.com/html/comp.php
    Sven

Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Tackar de där kom jag överrens med bättre tackar men så de var inte så jätte nogrant?
    Dom värdena jag fick till närmast var 3,976"borr å 3,504"slag 348ci eller 101mm borr å 89mm slag å räknat på plana kolvar å med 1mm packning fick jag 11:18.1 i kompförhållande bra? dåligt? lämpligt? tycker de verka ganska bra ja

Så beräknat på de förhålandet hur pass vass kam kan man ha å ändå behålla körbarheten osv?

Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Ingen som tycker de e lite roligt/ intressant å hjälpa mig å fundera lite? Eller sitter ni bara i pasagerar stolen å njuter av en kall pilsner??
    Bättre lyssna till den kolv som sprack än att allri ha trimma Anser för övrigt att de bara finns några få bilar=Gm från andra sidan atlanten men Volvo gör fina traktorer Å hävdar också att billar med respirator är så dåligt gjorda så dom borde skrotas

Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Har kika runt lite på comp cams hemsida å hitta några jag har lite funderingar kring Så Länkar till dom
    http://www.compperformancegroupstore...ory_Code=HFTXE

http://www.compperformancegroupstore...gory_Code=HFTT

http://www.compperformancegroupstore...gory_Code=HFTT

Vore bra å få höra nå från någon som kan
    Bättre lyssna till den kolv som sprack än att allri ha trimma Anser för övrigt att de bara finns några få bilar=Gm från andra sidan atlanten men Volvo gör fina traktorer Å hävdar också att billar med respirator är så dåligt gjorda så dom borde skrotas

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Lite matematik, om vi antar att kompet i din motor med 76cc topparna är 8,0:1 så är den totala förbränningsvolymen 716cc/(8,0-1) = 102cc
    Minska 102cc med diffen mellan 76 och 62cc topparna => 102-14= 88cc

62 cc topparna ger en förbränningsvolymen a' 88cc och ett komp på 9,1:1

Med en så stor och tung bil som en Caprice och som dessutom ska dra husvagn skulle jag välja en snällare kam än de du räknar upp. De där kammarna kräver typ en 3000 varvs turbin och minst 3.90 utväxling. Då blir det en kamp att dra husvagn. Jag gissar att du har TH 350 std.turbin och 2,73:1

XE256H är mitt "vassaste" tips = 212°/218° .447/.454 LSA 110°
    sedan finns en custom grind, 260AH-8 = 212°/218° .444/.444 LSA 108°
    den ger nog lite "ruppigare" tomgång om man gillar sånt -och det gör man ju.

Reg.datum
    Jul 2009

Standard

Ok så de kanske inte de är någon ide I vinter blir de anna turbin med högre stall 2800 å renovering av lådan + förstärkning Blir troligen annan utväxling å diff med blir roligare å sladda på vintern då Men ska ju ändå gå som bruksbil denna å som du säger e stor å tung bil, men skulle vilja ha rejält å gasa med ska ju vara underhållande med.

Å tackar för hjälpen med kompen för tyckte de verka lite väl mycke de jag fick fram, Å ruppig tomgång e bara härligt de

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •