Find us on Facebook

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 45

Ämne: 904 läcker rejält

Reg.datum
    Oct 2007

Standard 904 läcker rejält

Igår när man skulle rulla ut bilen för sesongen så märker jag att det läcker om lådan och inte lite heller när trycket kom så sprutar det ut

Det kommer ut ifrån täckplåten framnför startkransen.
    Så jag antar att det är packboxen som har gett sig??
    Men aldrig varit med om att den går bara så där brukar ju börja läcka lite smått sen mer och mer.

Va är det som kan ha hänt? kan ventilationen ha blivitt stopp?
    Vart kan jag köpa nya packboxar?

Lådan är en 904 och sitter bakom en 360 sb

Mvh

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

packboxar bör du kunna få tag på på varenda mekonomen eller meca eller annan lokal återförsäljare till hansen nästan var som helst i hela landet

rimligast är ju att det är packboxen i pumpen som gett up kan ju torka ihop över en vinter på ren jävulskap...
    360 och 904.. har du en korrekt balanserad converter eller en flexplatta med korrekt ballansering? bara en tanke som slog mej sådära 360 är ju den enda externbalanserade moparsmallblocken och satt väldigt sällan ihop med en 904 från fabrik..

MVh
    Mopar or no car
    Duster 73 340cui
    Ja jag är såhär dryg

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

okej verkar ju inte vara något problem att få tag i boxar i alla fall
    Nej är nog inget som är ifrån fabrik på denna bilen hehe satt ju en 343a i den orginal.

Har beställt en burk med wynns som ska mjuka upp packboxar och packningar mm.
    Får se om det hjälper annars blir det att byta

Ingen aning om den är rätt balanserad mm men jag körde bilen i en månads tid innan jag ställde av den och va ingen läcka då inte.

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

ja har du inte märkt några tokvibrationer på den tiden så bör det inte vara något knas med ballansen
    låter bra pröva med wynns först och berätta gjärna om det funkade bra, funkade faktiskt hygligt på 350lådan i min caprice en gång för ett gäng år sen men den läckte iofs inte så mycket heller
    Mopar or no car
    Duster 73 340cui
    Ja jag är såhär dryg

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Japp jag ska ge medlet en chans har inte så stor lust att riva lådan nu när sommaren snart är här.
    Beställde packboxar nu i alla fall vill ju inte riskera att bilen blir stående för länge.

Nej då inga vibrationer har jag märkt av i alla fall.
    Hoppas bara att lådan inte tog allt för mycket stryk när oljan rann ut.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Så där nu ska jag avlägga rapport
    Hällde i en burk med wynns och körde bilen fram och tillbaka på grusvägar men nej hjälpte inte ett skit rent ut sagt

Så det va bara tillbaka igen och hiss upp bilen och riva lådan.
    Och ja ju mer jag rev så märkte jag att han som monterat lådan inte ska ha med bilar att köra.
    Saknades skruvar på ena sidan av turbinen så lådan måste legat och glappat ifrån motorn packboxen hade gått axeln är även den tämligen repig.
    Har inte tid att renovera lådan eftersom sommaren är här och jag vill ha bilen rullande.

Någon som vet en bra firma runt stockholm som säljer renoverade lådor?

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

danielssons bilservice,norrorts bil och van och JH automatservice bör till exempel ha lådor
    Mopar or no car
    Duster 73 340cui
    Ja jag är såhär dryg

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Nu har jag ringt runt lite.
    Dom flesta säger att alla 904or ser likadana ut så bara att ta vilken som helst medans danielssons bilservice säger att amc har ett annat bultmönster på converten och på själva lådan.

Någon som vet om detta stämmer för att hitta en låda som just kommer ifrån en amc verkar svårt.
    I så fall får jag renovera den jag har men då kan jag inte åka med bilen på ett tag

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

skrämande om allal säger det, hade en kännsla av att amclådorna hade eget bultmönster mot motorn men var inte säker däremot visste jag att det skiljer mellan 6cyl och V8 lådorna
    men en växelådsrenovering som bara består av att riva isär rengöra och byta slitdelar tar inte mer än en kväll om man gjort det förr, om man inte gjort det förr så kan det ju ta en heldag men det är en lärorik heldag
    Mopar or no car
    Duster 73 340cui
    Ja jag är såhär dryg

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Okej ja va det verkar så är det bultarna vid motorn som skiljer mellan lådorna.
    OCh ja amc lådor finns knappt några.
    blir att renovera då.
    Har ju köpt främrepackbox så den har jag ju, men du snackade något om boxen till pumpen vart sitter den och hur ser den ut ?
    Annars så tror jag inte att det är något större fel på lådan direkt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •