Find us on Facebook

Sidan 11 av 32 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 312

Ämne: Projekt Mustang -67

Reg.datum
    Dec 2004

Standard

Ser ut att bli riktigt roligt det där, och bra tempo i garaget oxå. Det är ju så man skäms över sin egna lathet....

Standard

Flitens lampa har lyst i garaget idag, motorn har kommit på plats under huven, efftersom fååård har den goda smaken att montera oljepumpen fram så fick inte kuggstången plats så det vart till att flytta motorn en 10cm bakåt, torpeden fick byggas om och nya motorfästen tillverkas, det enda bra med operationen är att kardan passar efftersom pg lådan är kortare än 350an som satt där tidigare, även remskivor och generatorfästen har byggts av gammalt jox som låg och skräpade i verkstan.........

Standard

Dom nya motorfästerna med dubbla gummikuddar, ville ha en stadiga motorfästen men ändå gummiupphängt........

Standard

Motorn slutligen på plats, givetvis tar fuggen i huven, så det får bli uppstick, ett tvärstag har tillverkats för lite extra stadga mellan fjäderbena, så nu är det bara det jobbiga kvar- att bygga headers och en massa små fix som gaspedal, fixa nåt arrangemang till oljefiltret som inte får plats, bränslesystem mm........

Standard

Rullkams-Tom! vad sägs om matchrace till påsk

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Templar Visa inlägg
    Rullkams-Tom! vad sägs om matchrace till påsk
    -Hmm, jo visst, men då får jag nog knuffa min bil 40.2 meter medan du kör 402meter, dessutom kräver jag ett handicap på 2 minuter och 36 sekunder...

/Tom
    1970 Dodge Charger 500
    /"I would rather push a Mopar down the road, than drive a Ford or a Chevy!"\

Standard

Ser trevligt ut! He he....Tror nog kanske att vissa här bör dra ned på "attityden" för att slippa bli totalt förnedrade...... ;-)

Misstänker att inget krav på torpedväggen finns i tänkt klass?

Standard

Inga krav på torpedväg när man kör till och från jobbet vad jag hört det är märkligt att Moparmaffian är så säkra på deras fordons överlägsenhet när dom e så slöa har faktiskt aldrig åkt på pisk av en Chrysler under min nästan 20år långa racekariär vad jag kan komma ihåg, får väl se om rullkamsTom blir den förste......

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Freddes Challenger gick ju fint då han vann Birka cup 2006..fast det e ju inget konstigt..satt ju en Chevasnurra i
    BB Nova -68
    [I]Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014
    VINNARE 50th ANNIVERSARY TOUR 2018

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Templar Visa inlägg
    det är märkligt att Moparmaffian är så säkra på deras fordons överlägsenhet......
    Inget märkligt alls, det är bara så att Mopar bilarna är överlägsna.. Trots att Mopars inte alltid är de snabbaste, så är de endå mera "coola" än något annat...

1970 Dodge Charger 500
    /"I would rather push a Mopar down the road, than drive a Ford or a Chevy!"\

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •