Find us on Facebook

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Diff/utväxling fråga

Reg.datum
    Jan 2005

Standard Diff/utväxling fråga

I framtiden kan det ju vara lite roligare med nån annan utväxling (har nu 2.76) samt även en diffbroms..

Har en 741 klump.. vet att den är den svagaste men ändå väldigt stryktålig. Fast kanske svårt att få tag i delar..?

Är det lönt att uppgradera lr bör jag leta efter ett annat hus som uppfyller mina önskemål..? Har inge koll på prisbilden direkt.. både när det gäller beg. hus samt kostnad för diffbroms, ny utväxling samt montering

Reg.datum
    Jan 2005

Standard

Ingen..?

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av T16 Visa inlägg
    Ingen..?
    Gå in på Stigs Axel Och Parts.Han kan fixa fram det mesta till bakaxlar.Adressen är (www.axleandparts.se)

Reg.datum
    Jan 2005

Standard

La nyss in en beställning på en diffbroms: http://www.marketworks.com/StoreFron...c=0&i=18365877

3.55 utväxling ligger i garaget o väntar. Ska bli kul att ta ut bilen i vår =)

Standard

Gött!!!
    Blir lite avis nu när våren börjar närma sig
    Lyckades få bilen burnbar till förra sommaren, men att få den att rita två streck till i sommar ser mörkt ut.... Mirakel sker ju men...

Lånar tråden lite om det är ok?

Sitter med samma setupp som T16, 741 hus utan suregrip och hög utväxling!
    Undrar bara om jag förstått det rätt i att diffklump och lager är desamma för alla axlarna (8 3/4" då) och att det är pinjongen som skiljer? Så det egentligen är när man ska ha en utväxling till axeln det ska vara till rätt hus?
    (ser bara 742 och 489 på alla grejer som går att köpa hela tiden )

Alt räcker det att byta huset till ett 742 eller 489 om man nu skulle vilja ha "värre" eller skiljer sig banjo och axlar med tex?
    Det borde vara enkelt, men alla jag frågar verkar säga olika saker Det är inte lätt då inte...
    Dodge Coronet 440 4dr 1970
    440" 727HD 8 3/4"

Reg.datum
    Jan 2005

Standard

http://www.ringpinion.biz/ där har du lite 741 prylar..

Har sett ett tomt 742 hus till salu en längre tid.. kanske är något för dig =)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Yoshimura Visa inlägg
    Gött!!!
    Blir lite avis nu när våren börjar närma sig
    Lyckades få bilen burnbar till förra sommaren, men att få den att rita två streck till i sommar ser mörkt ut.... Mirakel sker ju men...

Lånar tråden lite om det är ok?

Sitter med samma setupp som T16, 741 hus utan suregrip och hög utväxling!
    Undrar bara om jag förstått det rätt i att diffklump och lager är desamma för alla axlarna (8 3/4" då) och att det är pinjongen som skiljer? Så det egentligen är när man ska ha en utväxling till axeln det ska vara till rätt hus?
    (ser bara 742 och 489 på alla grejer som går att köpa hela tiden )

Alt räcker det att byta huset till ett 742 eller 489 om man nu skulle vilja ha "värre" eller skiljer sig banjo och axlar med tex?
    Det borde vara enkelt, men alla jag frågar verkar säga olika saker Det är inte lätt då inte...

Jag fick med en extra klump till min Plymouth, 8 3/4", En 3.23 med diffbroms.. Tror det är en original sure-grip? Kanske kan säljas till ett bra bud? hela klumpen alltså.. De jag köpte bilen av installerade en komplett ny klump med 3.91" & broms istället för ett år sedan..
    Flexipung.

Standard

Citat Ursprungligen postat av T16 Visa inlägg
    http://www.ringpinion.biz/ där har du lite 741 prylar..

Har sett ett tomt 742 hus till salu en längre tid.. kanske är något för dig =)
    Tackar för tippset, dom hade ju lite grejer iaf
    Jo, jag såg annonsen på huset jag med! Man skulle kanske passa på?

Citat Ursprungligen postat av Anderssonsgalaxie Visa inlägg
    Jag fick med en extra klump till min Plymouth, 8 3/4", En 3.23 med diffbroms.. Tror det är en original sure-grip? Kanske kan säljas till ett bra bud? hela klumpen alltså.. De jag köpte bilen av installerade en komplett ny klump med 3.91" & broms istället för ett år sedan..
    Hmmm Det låter ju klart intressant, men jag hade planerat att vänta lite med att göra iordning axeln och lägga krutet på kaross, chassie, lack mm till en början, fixa till axeln näst sist och ta uppfräshningen av motorn sist... Pengarna räcker ju inte riktigt till allt på en gång, och inköp till axeln gör ju att det blir avkall på allt det andra nu... Sedan var det tänkt att jag skulle köpa nya grejer för att vara säker på att allt fungerar tillfreds! (Bakaxeln jag har utlovades vara i prima skick när den köptes, fast utan diffbroms då, men den lätt som ett smärre tröskverk när den väl kom i bilen )
    Men jag skickar dig ett PM
    Dodge Coronet 440 4dr 1970
    440" 727HD 8 3/4"

Reg.datum
    Dec 2007

Standard

ang klumpen så är man intresserad av en så vad ligger budet på nu ? (ps har charger70)

Standard

PM besvarat!

Plommonkompotten, Återkommer med prisförslag i början av nästa vecka förhoppningsvis, Då skall bilen & delarna ha hittat hem i garaget!

Mvh //Andersson.
    Flexipung.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •