Find us on Facebook

Sidan 3 av 68 FörstaFörsta 123451353 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 673

Ämne: X-Project Dodge Charger...

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av DusterV8
    du tommen oroa dej inte!
    Mopar=power
    No Mopar=no power
    Hehe
    Enligt vad jag kommer ihåg så hade väl vi 2 en ouppklarad batalj också!
    E du redo?..så ska vi se vad små "chevaponnys" som ni kallar det är kapabla till :twisted: :wink:
    BB Nova -68
    [I]Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014
    VINNARE 50th ANNIVERSARY TOUR 2018

Standard

Citat Ursprungligen postat av vigg
    du tommen oroa dej inte!
    Mopar=power
    No Mopar=no power
    Hehe
    E du redo?..så ska vi se vad små "chevaponnys" som ni kallar det är kapabla till :twisted: :wink:
    Som sagt, ska bara få ihop bilen, köra in den ny byggda bak axeln och se till att allt lirar som det är tänkt, sen ska vi köra Matchrace...

Mopar v.s Chevy...

Jag har på känn min vän Jimmy, att min 440 :twisted: kommer att skrämma livet ur din, va fän e de för motor du kör med? Ledsen, men jag vet ingenting om Cheva motorer.. Är det en SB eller BB motor?

Mvh. Tommen

Ps. Här e en bild förresten på min 440 motor efter en "liten" uppdatering, den blev lite mer än vad jag tänkt mig...

http://www.dodge-charger.com/Charger...id=53621;image

:twisted: Känner du dig redo? Vill du fortfarande köra Matchrace?
    1970 Dodge Charger 500
    /"I would rather push a Mopar down the road, than drive a Ford or a Chevy!"\

Standard

Lugna dig Jimmy.. Andas djupt och långsamt.. Jag önskar den där motorn i bilden var min.. Nåväl, kanske någon dag... Kunde inte låta bli att retas.. -Sorry

Blower motorn i bilden borde vara god för ca. 685hk och 790tq med 10% överladdning. Motorn är ganska moderat byggd, inga Hightech delar.. Jag börjar faktist ändra åsikt om Blower motorerna.. Den är ju jäkligt ball, eller hur?

Mvh. Tommen
    1970 Dodge Charger 500

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

du tommen oroa dej inte!
    Mopar=power
    No Mopar=no power
    Hehe
    på god väg, försöker just nu lista ut var i helvete skrotet i min låda kommer ifrån, hittade nåra små spån som gör mej fundersam, kollar upp det i helgen så får vi se om du inte ska få smaka på lite moparpower hade tänkt dyka upp på tullinge men det sprack ju när man hittade spår av skador, vill inte chansa på att få stryk för att det blir utragen sanering av bana och en totalrasad låda igen
    Mopar or no car
    Duster 73 340cui
    Ja jag är såhär dryg

Standard

Metall spån, det låter illa.. Kolla upp lådan innan du kör mer.. Hittade själv metall spån i min 727 låda.. Och såhär slutade det...

Och du vill INTE att det ska sluta såhär.. Kolla bilderna lägre ner... Detta är orsaken varför man ska se till att lådan oxå får sig en ordentlig genomgång om man ska ha en motor med mycke pulver. Här i bilderna är det Turbinen som flög iväg.. En dålig låda bakom en potent motor är en olycka som bara väntar på att hända, sen när det smäller, så smäller det ordentligt... I värsta fall kan man hamna i rollstol och benen tar slut direkt efter knäna...

/Tommen
    1970 Dodge Charger 500

Standard

Vidare...
    1970 Dodge Charger 500

Standard

Ännu vidare.. Rakt igenom dörren, tänk på vad som hänt om man suttit ivägen :shock:
    1970 Dodge Charger 500

Standard

Och slutligen, det som blev kvar efter 727 lådan.. Lådan i sig var en ordentligt byggd race 727 låda.. Så se Fan i mig till att ni oxå ser över lådan och köper ett spräng skydd eller spräng matta till lådan när ni trimmar era motorer...

/Tommen
    1970 Dodge Charger 500

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

du tommen oroa dej inte!
    Mopar=power
    No Mopar=no power
    Hehe
    på god väg, försöker just nu lista ut var i helvete skrotet i min låda kommer ifrån, hittade nåra små spån som gör mej fundersam, kollar upp det i helgen så får vi se om du inte ska få smaka på lite moparpower hade tänkt dyka upp på tullinge men det sprack ju när man hittade spår av skador, vill inte chansa på att få stryk för att det blir utragen sanering av bana och en totalrasad låda igen
    Tråkigt att höra ...ett tips på mycket duktig kille på automater är Smulle...vettiga priser och vet vad han gör...det e han som gjort Brillans,57:a Connys,Nova Jörgens,min mf,mf
    Ring till Harald (aka Smulle ) på R/T transmision. 073 935 77 80
    Han finns i sthlm.
    BB Nova -68
    [I]Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Usch..dem bilderna såg inge kul ut :cry: ...jag tror inte jag får plats med sprängkåpa..men en matta kanske?..vart får man tag i det?..kostar?...ingen som har en ligger?
    BB Nova -68

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Behörigheter för att posta