Find us on Facebook

Sidan 61 av 68 FörstaFörsta ... 11515960616263 ... SistaSista
Resultat 601 till 610 av 673

Ämne: X-Project Dodge Charger...

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

..jo, sen var det ju det där att bakaxeln kom utrustad med Fård bromsok....

Nåväl, trots Fård bromsok bak så funkar ju bilen rätt bra... Uppaterade även bakvagnen... Nu med Cal-Tracks och AFCO stötdämpare. AFCOs hittas även fram...

Thats it! Nu väntar jag bara på säsongsöppning på Kjula i Maj 2016....

/Tom

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Kul med update och lite minnen!
    Jag köpte min Chevy II våren 2003 också. Tror jag gav 40k för den då. Det var som julafton och ligga samtidigt
    Riktigt hård bild på hjullyftet!
    Kul att du nämner att du har Fård-ok bak. Gissa om du ska få höra det Gissar även på att Chribba tycker det är det absolut bästa på hela din bil =)
    BB Nova -68
    [I]Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014
    VINNARE 50th ANNIVERSARY TOUR 2018

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Kort uppdatering...

Väntar på prylar från staterna...

Blev Hoosiers poly slicks 30x9 (Hoppas bara fäsen att dessa däck får plats i hjulhusen)
    Sen ska jag konvertera min Holley Dominator till två krets, så nya metring-block och diverse munstycken.

Funderade även på ett lustgassystem, men det får bli ett senare bekymmer. Måste få förgasaren att lira bra först, blir bara skit om jag börjar meka med båda samtidigt... sen finns även en del jobb med chassiet, om inte bilen greppar, hjälper inte lustgas...

Vad gäller Fård-oken baktill så jo, Chribbe tyckte/r att dessa var/är det bästa på min bil... den jääveln...

..to be continued....

/Tom

PS. Jimppa!!! Vad kör du med för lufttryck i slicksen??? Vet att det är lite päron/äpplen, men bara för att att få ett hum om vart jag kan tänkas börja...

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mefirst Visa inlägg

PS. Jimppa!!! Vad kör du med för lufttryck i slicksen??? Vet att det är lite päron/äpplen, men bara för att att få ett hum om vart jag kan tänkas börja...
    Standardregeln är som vanligt, börja högt och gå nedåt!
    Och ta inte råd från någon som "bara" åkt ren lätt racebil med jätteslicks, det kan gå riktigt illa.
    Tunga bilar som våra av stockertyp med smala slicks behöver i jämförelse mkt höga tryck.
    Jag åker med MT Et Drags 29,5.9.15". 1,1 bar/16 PSI kalla. Dvs före värmningen. Mina går upp till 1,15 efter värmning.
    Jag tycker du testar 18 PSI i första repan och är du inte nöjd och vill sänka så sänk i små steg. Max 2 PSI i taget.
    BB Nova -68
    [I]Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Hej Jimppa.. -Tackar!

/Tom

Reg.datum
    Mar 2016

Standard

Jag blir alltid så inspirerad när jag ser trådar som denna, är kul att det uppdateras så man får se hur det går!
    ”Livets brokiga väv är densamma vare sig du nöter ut den skrattande eller gråtande.”
    Japanskt ordspråk

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Kort uppdatering..

De nya däcken fick plats, ja efter lite plåtmassage. Eftersom jag har dålig hörsel så ska jag prova hur bilen låter med cutouts framom bakaxeln. Blir det en massa avgaslukt inne i bilen så mekar jag nog tillbaka avgasrören... Förgasaren är även den klar för test/tune. Göralistan har en del mek att bocka av ännu, men det rullar på....

Planerar/fantiserar att jag skulle ha bilen klar till (Landracing) racet på Lunda den 21 Maj, skulle vara perfekt test/tune tillfälle av både bil och förare..

/Tom
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160407_131222.jpg 
Visningar:	72 
Storlek:	82,7 KB 
Id:	4850   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20160407_173358.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	86,8 KB 
Id:	4851  

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bollkalle Visa inlägg
    Jag blir alltid så inspirerad när jag ser trådar som denna, är kul att det uppdateras så man får se hur det går!
    -Tack! Gillar själv oxå att läsa projekt trådar..

/Tom

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mefirst Visa inlägg
    -Tack! Gillar själv oxå att läsa projekt trådar..

/Tom
    Jag med. Facebook i all ära men en forumstråd är så mkt bättre.
    Ser bra ut!
    Jag har turndowns framför bakaxeln. Ingen lukt under färd!
    BB Nova -68

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Kort update...

Uppstart igår, gick rätt ok förutom att båda accpump packningarna sagt upp kontraktet och gått i pension. Blev bara uppstart och lite justering för att få motorn att gå på tomgång. Inge desto mer tjuuning pga soppaläckage eländet. Ska fixa fram nya accpump packningar idag...

Sen slog även tanken mig att varför ska jag alltid lämna saker och ting till sista stund??? Har haft en hel vinter på mig, trots det blir det varje år dessa en vecka innan racehelg tok mek tillställningar... att jag inte lär mig... nåväl, är man masochistiskt lagd så är man....

/Tom

Ps. Trodde i min enfald att bilen skulle få något maffigare ljud med turndowns, men den låter precis lika som med avgasrören....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •