Tab Content
No Recent Activity

31 Besökarmeddelanden

  1. Hej
    Den kammen i din motor är hyfsat snäll, för att inte säga nära standard, vilket borde ge god körbarhet, ekonomi och prestanda.
    Är förgasaren genomgången med korrekt justerade flottörer samt fått kalibreringen uppmätt?
    Om inte måste detta göras då dessa E-cloner av Carter AFB har minst sagt bristande kvalitetskontroll ut till kund, de är snarast att betrakta som halvfabrikat.
    Innan detta är gjort så är det svårt, för att inte säga omöjligt, att råda om ändringar i huvudbestyckningen, om det nu är där symptomen på hög förbrukning uppträder?
    Vilka tecken på "fet" blandning har du noterat och vid vilket varvtal är symptomen värst?
    Hur många varv är tomgångsblandningsskruvarna utskruvade för att erhålla högsta varv/vakuum?
    Kan du få motorn att gå sämre om du skruvar ut dem mer från "bästa" läget?
    Vilket varv har motorn på tomgång med växeln ilagd (A/T) och hur stark är då vakuumsignalen?
    Hur mycket ändras varv och vakuum när du lägger i neutralen?

    Hälsningar Kent.
  2. Visa konversation
    Hej
    Har hört att du ska vara bra på BB cheva.
    Är nybliven ägare av en Corvette 72 med 454, sitter en edelbrock 1413 förgasare på (800cfm), edelbrock 2162 kam och longtubes. Den går väldigt fett, har du tips om bestyckning?

    Mvh
    Claes i Västerås
  3. Visa konversation
    Jaha du hade svarat här, hade jag helt missat ^^.
    Har faktiskt inte kollat upp utväxlingen men det står på agendan, Stall har jag faktiskt ingen koll alls på om jag ska vara ärlig. Hur tar man reda på det?

    Känns som att man ska ta lite kontakt med tidigare ägaren så man får veta vad som är gjort i motorn och växellådan. Tydligen så satt det ingen kickdown på lådan när jag köpte bilen och har sedan dess kört en del innan jag läste här på forumet att 727 lådan är väldigt känslig att köra utan kickdown så det är precis avklarat samt att jag har satt dit en 600 cfm förgasare nu och stiften ser bra mycket bättre ut.

    Mvh Lucas
  4. Bara om du har 3.55 eller högre i bakaxeln och eller en turbin som stallar strax under 3000 varv?
    Kanske denna är ett bättre val:
    http://www.hughesengines.com/Index/p...1&partid=21842

    Men du får nog vara vaksam på deras rekommendationer för max lyft?
    De varnar för högre lyft än .450" med originalstyrningarna samtidigt som de säger att kammen du kikat på, som lyfter .518" med 1.5 vippor, kan användas utan modifieringar?

    Hälsningar Kent
  5. Visa konversation
    Hej Kent!
    Jag behöver få tag i rätt förgasare till Min Olds. Den skall ha en som heter 7029251, tror du att det kan gå att få fram en renoverad sån här i sverige eller?
    http://www.carburetion.com/CarbNumbe...Number=7029251
    Mvh
    /Claes
  6. Visa konversation
    Hej Kent!
    Jag har en -72 Buick GS 455 som jag söker en Rochester Q-jet till, måste ju fråga dig om du har/kan få tag på en och fixa iordning till min bil??? Om du vill kan vi gärna ta det på vanlig mail istället, min adress är henkeand@hotmail.com
    Hoppas att höra av dig!
    Mvh Henrik, Mora
  7. Visa konversation
    Tjenare Kent.

    Du hade lite förslag på Lazzat till mig på hur jag skulle göra för att ställa min gasare som är en Speed demon.

    Nu har jag tyvärr inte kvar de men du brukar ju ha bra guider som du klistarar in.

    Det var något om att när man höll handen över spjället så gick den upp i varv så fick den för mycket soppa och ner om den fick förlite, något i den stilen var det.

    Gasaren är som sagt en speed demon och jag har ett msd6 al tändsystem ( Vet vad du tycker om det )

    vh Bias
  8. Visa konversation
    Nu har jag kollat vakuum som du sa men den rör sig inte.
    Kan du kolla fördelaren också i samband med att jag skickar förgasaren nästa vecka?
  9. Visa konversation
    Om jag skickar förgasaren till dig, hur lång tid behöver du på dig innan jag kan få tillbaka den?
    Jag vill att du kollar över den så att bilen går så bra som möjligt.
Visar besökarmeddelanden 1 till 10 av 31
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Om Kent

Grundinformation

Om Kent
Ort (Location):
Bålsta
Interests:
Pontiac´s, restoring, driving, numbers crunching.

Signatur


1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
Pontiacservice
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Statistik


Totalt antal inlägg
Totalt antal inlägg
1 603
Inlägg per dag
0,28
Besökarmeddelanden
Totalt antal meddelanden
31
Senaste meddelandet
2014-10-04 23:36
Allmän information
Senaste aktivitet
2018-12-22 21:02
Reg.datum
2003-07-19
Referenser
3

1 Vän

Visar vänner 1 till 1 av 1