handdator

Visa fullständig version : dött forum

Fomoco Jeppe
2004-12-23, 01:12
ska ni lägga ner sidan eller vad händer... över 1000 registrerade å 10 aktiva.. borde kanske göra nånting åt sidan?

Hugger
2004-12-23, 22:56
Ja det kanske är lika bra att lägga ner, för vi kan ju inte tvinga folk att vara mer aktiva här på forumet.

Sidan drivs och bekostas ideellt av en person, så det finns inte utrymme för några större reklam-arrangemang.

Någon som har synpunkter, förslag, idéer om vad som kan eller bör göras?

Här är statistik över antal besök per månad, och visst har det dalat..

http://musclecars.camaro.nu/bilder/2004.gif

Om det inte sker en positiv förändring innan mars 2005 läggs siten ner.

Mvh, Niclas

Rune
2004-12-24, 00:27
lägg inte ner, detta är min utbildning :(
lär mig hur mycket som helst här och jag tror det finns fler i min ålder som har samma åsikt, lägg in länkar till sidan på andra forum, brukar funka

Nisse Hult
2004-12-24, 17:13
Jag håller med!
Här är det inte så mycket tjafs som det kan vara på vissa andra, utan man får vettiga svar.
Ingen nämd, ingen glömd. 8)
Fast jag är väl lite tveksam till den myckna uppdelningen
eftersom det inte är många som skriver i dom.
Maskinellt, Teknik och Övrigt kanske räcker under varje koncern.

V8_Matte
2004-12-25, 00:45
Håller med dig Nisse.

Vi som är medlemmar kanske kan ta och fixa fram lite dekaler eller nått annat och sätta upp i garaget eller till och med på bilen.
Det var bara en grundlig idè som säkert går att utvecka till nått bättre. :wink:

cyclone_gt
2004-12-25, 09:30
jag kanske inte är så "aktiv" på forumet men jag är in och läser nästintill dagligen och lär mig saker hela tiden... men jag skriver inte så mycket på grund av att jag inte har så mycket att säga eller fråga om... men jag hoppas verkligen att forumet kommer att fortleva ett tag till för min och andras dagliga hjälp... det är skönt att det inte är så märkesfixerat! snälla.... håll ut ett tag till! :)

Hugger
2004-12-25, 13:23
Här är det inte så mycket tjafs som det kan vara på vissa andra, utan man får vettiga svar.
Roligt att höra. :) Ja det har märkligt nog hållits en human nivå på detta forum.

Fast jag är väl lite tveksam till den myckna uppdelningen eftersom det inte är många som skriver i dom. Maskinellt, Teknik och Övrigt kanske räcker under varje koncern.
Bra synpunkter. Kanske man ska "banta" ner antalet rubriker etc? Förslag?

Vi som är medlemmar kanske kan ta och fixa fram lite dekaler eller nått annat och sätta upp i garaget eller till och med på bilen. Det var bara en grundlig idè som säkert går att utvecka till nått bättre. :wink:
Bra idé. Loggan kan laddas ner här » (http://musclecars.camaro.nu/bilder/musclecars.eps) (eps-format, 250Kb)

.. men jag hoppas verkligen att forumet kommer att fortleva ett tag till för min och andras dagliga hjälp... det är skönt att det inte är så märkesfixerat! snälla.... håll ut ett tag till! :)
Tillsammans kanske vi kan vända trenden och få mer fart på galoscherna ;)

Kanske vi t.o.m. kan bli några stycken som kan dra igång föreningen,

Swedish Muscle Car Association

Typ en svensk motsvarighet till AMCA www.musclecarnationals.com

V8_Matte
2004-12-25, 16:21
Bra idé. Loggan kan laddas ner här » (eps-format, 250Kb)

Ja, jag ska ta och ladda ner loggan och sätta upp den.
Hoppas attt fler gör det, jag tror nämligen att det kan få i gång forumet lite mer iaf. Så destå fler som gör det destå fler medlemmar och fler aktivare medlemmar kan forumet få. :roll:
Kul att du gillade min idè iaf. :)

Tillsammans kanske vi kan vända trenden och få mer fart på galoscherna

Kanske vi t.o.m. kan bli några stycken som kan dra igång föreningen,

Swedish Muscle Car Association

Typ en svensk motsvarighet till AMCA www.musclecarnationals.com

Jag är positiv till den idén.
Hoppas bara att det är fler som går med. :roll:

Spam
2004-12-25, 17:24
Jag tycker som en del föregående talare att sidan är kanon när man behöver ställa bilrelaterade frågor och få svar av kunnigt folk. Håller även med om att det är lite väl många underrubriker. Kan också tänka mig att det är svårt att få alla att surra när de flesta som håller på med muskelbilar redan kan en hel del... kanske finns en viss rivalitet om vem som vet mest, åtminstonde bland de som varit med ett litet tag. "-Jag har hållt på med detta i trettio år, så ingen spoling ska få komma och säga till mig hur f*n jag ska göra!"... även om spolingen ibland råkar ha rätt.
Har hänt att när jag frågat nåt har jag fått flera olika svar, som sedan spårat ut i oense mellan de som svarat. Att man hållt på med nåt länge gör inte att man är bäst på en sak, man har bara mer erfarnhet. Detta gäller naturligtvis inte ALLA som hållt på ett tag , utan endast ett fåtal!
Så en förening är nog inte så dumt. Det skulle kanske få alla som är med att "stå på samma sida". Jag är med! Tryck upp en bunt klistermärken och fixa postgiro så kan folk köpa kanske? 20-30:- betalar jag gladeligen för ett klistermärke att sätta på bilen så att denna sida ska få lite reklam och överleva.... nåja, det var min tanke om det hela.

Till admin kan jag bara säga: Keep up the great job!!

Fomoco Jeppe
2004-12-25, 17:48
kanske "window sticker" ? :)

Haylakeracing
2004-12-25, 18:38
Blir det klistermärken till salu köper jag ett par direkt.

V8_Matte
2004-12-25, 23:26
Det där med att sätta upp dekal(er) på bilen osv, tycks ju ha blivit uppskattad iaf. 8)
Dock så kunde jag inte öppna filen pga formatet. :?
Men som Spam sa så om det trycks upp lite dekaler så köper jag direkt.

Sen har jag en idè till som kanske inte är lika bra men en idè, som är att annonsera i Wheels Magazine eller liknande motor tidning, behöver inte vara någon jätte annons men bara så att det syns.

Hur många bör vi vara för att bilda en förening?

Torino gt
2004-12-26, 00:13
det finns fullt med jänkebilsklubbar i sverige med hemsidor och gästböcker, skriv en notis om forumet så kanske det kommer mer besökare.
Jag börjar med länken nedan :P

Fomoco Jeppe
2004-12-26, 03:27
Det där med att sätta upp dekal(er) på bilen osv, tycks ju ha blivit uppskattad iaf. 8)
Dock så kunde jag inte öppna filen pga formatet. :?
Men som Spam sa så om det trycks upp lite dekaler så köper jag direkt.

Sen har jag en idè till som kanske inte är lika bra men en idè, som är att annonsera i Wheels Magazine eller liknande motor tidning, behöver inte vara någon jätte annons men bara så att det syns.

Hur många bör vi vara för att bilda en förening?

jag är med.. kan dock inte hjälpa till så mycket ekonomiskt pga av åldern.. :roll:

Klaesson
2004-12-26, 13:59
Kanske skulle nått i denna stilen hjälpa till lite....
http://www.performerz.nu/viewtopic.php?t=809

Hade lätt gett nårra spänn för att hjälpa forumet att överleva....

Starta en förening är ju heller ingen dum idé.....
Dra in lite pengar på medlemsavgifter och anordna träffar och sånt...
Kanske till och med skaffa lite "partners" så medlemmarna kan köpa delar genom föreningen...

Det behövs helt klart ett sånt här forum....

Hugger
2004-12-26, 21:15
Tack för all feedback! :)

Lägg gärna er röst för eller mot att starta en klubb så får vi se vart det slutar.
Allmänt » Starta en klubb?! (http://forum.musclecars.nu/viewtopic.php?t=1176)

Och forsätt gärna att komma med idéer och synpunkter.

Mvh, Niclas

Nisse Hult
2004-12-26, 21:35
"läser nästintill dagligen och lär mig saker hela tiden"
"detta är min utbildning"
Det är det för de flesta. Så även för mej.
Man behöver ett bra bollplank när man blir osäker i garaget.

"Swedish Muscle Car Association"
Bra namn. Det köper vi!

"de flesta som håller på med muskelbilar redan kan en hel del"
Även "experter" har mycket kvar att lära!

"Jag har hållt på med detta i trettio år,
så ingen spoling ska få komma och säga till mig hur f*n jag ska göra!"
Dom killarna ställer väl inga frågor i ett sådant här forum?

"Har hänt att när jag frågat nåt har jag fått flera olika svar"
Det får man räkna med.
Åsikterna är lika många som antalet medlemmar på forumet.
Det är sedan upp till frågeställaren att utvärdera svaren.
Två säger BU och en säger BÄ, då är det BU som gäller.

"Ja det har märkligt nog hållits en human nivå på detta forum"
"som sedan spårat ut i oense mellan de som svarat"
Trådar som spårar ur på det där sättet
ska forumsansvarige plocka bort inläggen i, eller låsa tråden.
Det borde inskrivas i stadgarna och meddelas på ingångs-sidan
att sådant trams samt trakasserier inte tolereras.

"kanske Window Sticker?"
Det tycker jag låter bra.
Med genomskinlig bakgrund så att den går att sätta på olikfärgade bilars lackytor också.

"Dock så kunde jag inte öppna filen pga formatet"
Kommer nedan i gif-format.

"kan dock inte hjälpa till så mycket ekonomiskt pga av åldern"
Vad har det med åldern att göra? :-)
Här har vi ett sekreterarämne!

"Dra in lite pengar på medlemsavgifter och anordna träffar och sånt"
Föreningen ska inte vara vinstgivande
men den ska gå runt med ett litet överskott som reserv.
Träffarna bör ordnas på olika platser i landet
så att så många som möjligt kan närvara vid åtminstone en träff per år.

Niclas som är forumets skapare passar bra som ordförande.
Kan du inte ändra färgen på citat-rutorna förresten?
Svart på mörkgrått är lite svårläst...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXX

Det var mina samlade tankar och svar om detta forums fortlevnad.
Jag hoppas diskussionen fortsätter och att det blir verklighet av det hela.
Kan gärna tänka mej att hjälpa till lite.

Vem jag är?
54 år. Har haft många amerikanare.
Min första bil var en -55 DeSoto Diplomat Custom Coupé med en istoppad 331 Hemi.
Inköpt av en skum bilhandlare i hamnkvarteren för 400:-!!! (1968 förståss)

Har startat uppfinnarföreningen här i stan
och är webbis för Jönköpings läns uppfinnarföreningar, så idéer saknas inte. :-)
http://www.uppfinnarna.se/

Samt webbis för Onkel Sams i Mjölby. (Sveriges bästa raggarklubbshemsida)
Där finns även en avdelning om motorer, data,
tips och inställningar som kan vara bra att ha.
http://www.wikingnetwork.com/onkelsam/

Jag ansvarar även för Chuck Berry´s officiella svenska hemsida.
En av dom första i världen på nätet.
http://www.wikingnetwork.com/cb/

En sida om min kärra, närmast ett fotoalbum på engelska
då den är med i Volvo V8 Web Ring.
Ok, det är inte någon fabriksbyggd muskelbil men med en cementad och strokad 400"
lovar jag att den rör på sej och hoppas därmed att den platsar på forumet.
http://www.wikingnetwork.com/285/

Jag röstade nyss JA.
CU

Hugger
2004-12-27, 02:15
Föreningen ska inte vara vinstgivande men den ska gå runt med ett litet överskott som reserv. Träffarna bör ordnas på olika platser i landet så att så många som möjligt kan närvara vid åtminstone en träff per år.
Många bra synpunkter. Håller med, en förening ska inte ha ett vinstsyfte. Medlemsavgiften ska främst täcka nödvändiga kostnader samt komma medlemmarna till glädje på ett eller annat sätt. Om man kan klara sig med hemsida och forum så bör medlemsavgiften kunna hållas på en rimlig nivå. Givetvis har antalet medlemmar en stor inverkan på avgiften. En medlemstidning är trevligt men det kostar mer än vad det smakar många gånger. Därför är det bra om man kan hålla sig till "nätet" så långt det går. Tyvärr finns det många bilentusiaster som är "allergiska" mot datorer.

Ok, det är inte någon fabriksbyggd muskelbil men med en cementad och strokad 400" lovar jag att den rör på sej och hoppas därmed att den platsar på forumet.
Det är lite av grundtanken till att detta forum en gång startades. Det finns många specifika märkesklubbar och forum i detta land, och det är ju trevligt. Men det finns inte klubbar och forum till alla. Många har ett brett intresse och gillar fräna bilar oavsett om det är GM, Mopar, Ford etc. Inte helt ovanligt kan t.ex. två polare äga olika fabrikat och tvingas därför vara medlemmar i olika klubbar och vara aktiva på två skilda forum. Precis så var det för mig och min polare. Vi spånade lite kring detta och på den vägen kom det här forumet till.
Personligen så tycker jag att vi ska vara ganska flexibla om vilka bilar som ska platsa här. Även om muskelbilsepoken härstammar från 60-70 talet och producerades av främst 3 koncerner, så är t.ex. en Volvo med cheva small block eller en gammal 30-tals rod muskelbilar på sitt vis. Men någon stans måste gränsen dras och ett jänkejärn under huven bör vara en förutsättning. Man bör också kunna vara medlem även om man inte äger en egen bil men ändå har ett brinnande intresse.

Nisse Hult
2004-12-27, 03:24
Men dom som hittar hit har ju datorer...
Fast, det är ju hur vi fångar in dom andra förståss.
Men det löser sej nog på tid och längd.

Billösa medlemmar med intresset är mycket välkommna.

Jänkejärn under huven är en förutsättning!
Risbrännare och dyligt med 400-hästars aluminiumfyra kan hålla sej till andra forum.
Hästarna finns visserligen där men sången och atmosfären saknas.

dodge64
2004-12-27, 11:24
blir det klubb eller förening går jag med direkt. vet fler som gör det

Klaesson
2004-12-27, 15:12
detta med förening är helt klart väldigt "hett".....
Menade absolut inte att nån ska tjäna pengar på det... :(
Men en förening har ju vissa omkostnader.... :wink:

Tycker att det är helt suveränt att forumet inte är märkes inriktat utan riktlinjen ska ju helt klart va "amerikanskt".... om det är bilen eller motorn är det spelar ju mindre roll! :D

MoPar66
2004-12-28, 10:40
Men dom som hittar hit har ju datorer...
Fast, det är ju hur vi fångar in dom andra förståss.
.
Lite reklamblad på utställningar cruisingar mm ,skulle kanske funka men det är ju inte förrän säsongen börjar som det skulle ge resultat.

DusterV8
2005-01-07, 00:11
hoppas att forumumet kommer fortsätta finnas! många lärdomar kan ju dras av det! kan även tänka mej ide´n med en klubb! har skreivigt ut loggan nu och placerat den på garage väggen!

Zaphyr
2005-02-07, 10:39
detta måste fortsätta va igång! jag har ju precis lyckats hitta hit. Har oxå precis börjat få upp intresset för V8( har ägt risbilar innan :oops: ) Men lite mer reklam för sidan skadar ju inte, jag har lagt in adressen hit i min signatur i alla andra forum jag är med i. hoppas det hjälper lite iallafall

Nisse Hult
2005-02-07, 12:22
Välkommen Zaphyr!
Eh.. Jag kör också risbil, fast bara på vintern. :oops:
Det är ju bara för att ta sej till o ftån så jag har inte ens brytt mej om att besiktiga den sedan -03. 8)
Men nu idag bär det iväg till Pontus Pilatus iaf.

Lite länkar skulle jag kanske lägga in på mina sidor juh.

Du får väl anmäla dej som medlem så vi blir fler.

Zaphyr
2005-02-07, 16:00
Tack :D Jo, jag hade tänkt anmäla mig oxå. De låter trevligt. Har köpt mig en saab som bruks bil. Känns lite mer robust en japsen :)

Nisse Hult
2005-02-07, 16:23
"Bygger Cobra"
Det där får du allt ta och utveckla lite... :shock:

Hugger
2005-02-07, 17:21
Jo, jag hade tänkt anmäla mig oxå.

Här kan du läsa mer om att bli medlem: www.musclecars.nu/bli_medlem/

Zaphyr
2005-02-13, 20:01
Jo har börjat nu efter många om o men att bygga en cobra, problemet är att jag äver har hoppat tillbaka till skolbänken så de finns ju inte så mycket pengar o lägga på den.
Men det ska gå o få ihopa den till ett hyfsat pris, tänkte bygga med volvoframvagn o bakvagn. största utlägget blir ju motor o v-låda. vill ju ha ford men cheva e ju billigare o lättare o få tag på.

Men jag har lite frågor angående klubben, en site där man kan babla v8, de e ju kul. men hade man hjälpts åt alla medlemmarna kanske man kunde tiggt till oss rabatt på olika företag. en idé bara :)

Men jag kommer gå med i klubben ändå :D

Mvh
Henrik

Hugger
2005-02-13, 23:17
Men jag har lite frågor angående klubben, en site där man kan babla v8, de e ju kul. men hade man hjälpts åt alla medlemmarna kanske man kunde tiggt till oss rabatt på olika företag. en idé bara :)

Men jag kommer gå med i klubben ändå :D
Bra idé, något att spinna vidare på. Du är välkommen i gänget! :)