handdator

Visa fullständig version : Jag blir aldrig vuxen.

Nålen
2010-07-01, 22:47
Hej
Jag tänkte presentera mig lite nu när jag blivit medlem på denna intressanta site. Jag är 51 är och som sagt jag blir aldrig vuxen, och jag vill inte heller, jag kommer nog alltid att göra burnisar och vända mig om så fort jag hör en V8. Jag har alltid hållit på med bilar och motorcyklar. Det började med att åka till Mantorp på 70talet sedan vidare en thunderbird sedan en nova 62 med en väl trimmad 331, den gick låga 11 på strippen. En handfull motorcyklar har avverkats också, nu har jag en Buell å innan den en rå V-max. Nu till min jänkare, det är en Oldsmobile dynamic 88 1966 med en 425cui, original ska de va 360 hp men det är lite pillat i den nu. Den är väl inte i bästa skick men just nu finns inte varken ekonomi eller garage att hålls i, så den får duga ett tag. Den såg lite tråkig ut och firman dekaltrim ligger två mil här ifrån så dom hjälpte mig med ett set dekaler, jag tyckte den blev lite fräckare men smaken är som baken. Kul med ett sådant här forum där man kan få tips och trix. Själv jobbar jag på en plåt industri så jag har tillgång till det mesta såsom bock laser å pulverlack. Så är det någon som behöver några fästen eller dylikt så kanske jag kan hjälpa till ( obs ingen massproduktion ) olds@smutte.se är adressen. Här är några bilder på Oldsen.
Trevlig sommar på er.

Ragtop
2010-07-01, 23:22
Välkommen, jag är två år äldre men tror ändå att jag känner mig yngre än dig:?

Zpinty
2010-07-02, 12:02
Välkommen!

Trevligt åk!!
Kul att vi blir fler.
Fler användare = mer kunskap och erfarenheter = bättre forum.

runner
2010-07-02, 20:28
Välkommen pojkvasker själv är jag 52.:):good:

Gurragas
2010-07-03, 19:03
Välkommen gamle man, själv är man en ungdom på 49 år och åtta månader :D

Nisse Hult
2010-07-06, 07:29
Hrm.. Är det bara ungdomar här, rena lekstugan ju.
Får höja medelåldern lite med mina 60. 8)

Man är inte äldre än man gör sej heter det ju och efter att ha träffat min 15 år yngre fru
så har åldern bara rasat.
Jag är nere på mellan 25-30 nu och det bara fortsätter. Var det nu ska sluta tro... :)

Nålen
2010-07-07, 12:05
Jag får tacka för det varma välkommnandet..!! Ja nu är det bara å ladda inför Västerås, och tveka inte å kom fram och snacka lite om ni ser min bil där. Då bjuder jag på en öl :D:D

hugger69
2010-07-07, 13:39
Välkommen!
Kul historia och f-n nu framstår ju jag som rena ungdomen med mina 45! :D

Tycker Oldsen blev stenhård med dekaltrimningen! :good:

...man är inte äldre än man gör sig! :rolleyes:

http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/Wheels/100703crusingume7.jpg

Monika Wesström
2010-10-21, 23:07
Hörrni pöjkar ni nästan ber om ursäkt för era åldrar, jisses ni är ju rena rama ungdomarna allihop, det är bara att läsa det ni skriver så inser man ju det...gött mos !!

Ha det bäst o goa hälsningar från en till som vägrar bli vuxen :-) :lol:

One`Chevy II´much
2010-10-22, 20:14
Jag har en Jätte gammal bil (1952) som ger mej gråa hår gills det?

Monika Wesström
2010-10-24, 16:47
Jag har en Jätte gammal bil (1952) som ger mej gråa hår gills det?

..men då är du ju mer eller mindre knappt torr bakom öronen, svärtan har knappt torkat, dä ä bara å ösa på ! :D

(de där grå håren är förjävligt envisa, svåra att bocka till å spänst som en obändbar bambu, mao det måste ju bara bli bättre o bättre ju fler grå man får? till slut slipper man grejja till barret på morgnarna, bara o kliva upp o skaka på skallen så står allt åt olika håll precis som när man var "ung" fast då ansträngde man sig med wax och spray o skit för å få se ut som en "kotte"...mao fördelar också att bli mindre ung.. man är ju inte äldre än man gör sig som di säger.:rolleyes:)

One`Chevy II´much
2010-12-11, 22:33
man är ju inte äldre än man gör sig som di säger.)
Så sant så sant.
e ju ejentligenskitgammal men är nog fortfarande 28 å blir inte äldre av nån anledning,måste ha nått med att göra att jag fortfarande leker med BILAR.Dock lite större än sandlådans.

Monika Wesström
2010-12-11, 23:30
Då e du ju rena rama lammköttet...knappt torr bakom öronen:D:D:D.

Skillnad med en som jag, gammal o bräcklig, blyg och introvert ;)

Sträck på dig ungtupp o det är snart vååååååår :):):) (nästan)

One`Chevy II´much
2010-12-12, 00:50
Kollar ja i passet är ja nog 47 eller så,kanske 46 vet inte så noga
Men lammkött låter ju bra. Tack Tack.