Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nytt tråg?

Reg.datum
    Aug 2013

Standard Nytt tråg?

Då min TH400 -71 har börjat fukta lite kring packningen och ibland fälla en droppe så tänkte jag passa på att byta olja, filter och packning.

Jag fick en läcka för några år sedan på ett av kylarrören till lådan och fyllde då bara på olja utan att byta nått. oljan såg lika fin och klarröd ut nu som den gjorde när jag hällde i den så lådan är uppenbarligen frisk iaf.

men innan jag beställer nytt filter och packning så har jag en fundering ang tråget.
    som man ser så är det inte helt rakt, precis som om bultarna var åtdragna för hårt så det glipar lite.

Behöver jag köpa nytt tråg eller tror ni ny packning klarar av att täta dessa ojämnheter?

OM jag behöver köpa nytt tråg, skall jag isåfall köpa ett djupare tråg som rymmer ca 2 liter mer? slogan lyder ju "mer olja, bättre kylning" på hemsidan men behöver jag verkligen det?

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Är ingen fan av krokiga plåtytor. Är ännu mindre fan av tråg som hänger ned lägre än absolut nödvändigt under bilen om inte absolut nödvändiga.
    Går det inte att finna ett nytt tråg av originalmodell?
    Hjälp! jag börjar låta som Kent.

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Köp ett bra gjutet i alu, jag gillar summits egna den har samma kapacitet som det djupa ”truck” tråget kommer med längre rör till filtret. Det hänger inte lägre än motortråg av orginal djup utan några cm högre mkt bra kvalité gjorda i USA av trickflow. De är gjutna med rejält med material inte som de billigare varianterna.
    https://www.summitracing.com/int/sea...illocation=int

Ett annat alternativ är att rikta oem tråget och köpa morosos gummipackning med stålkärna.
    https://www.tradera.com/item/342325/...mi-stal-moroso

Reg.datum
    Aug 2013

Standard

Tack för svar!
    synd bara att frakten kostar nästan lika mycket som tråget + moms och tull..
    jag lämnade in min till plåtverkstaden på jobbet som knackade och riktade så gott dom kunde, blev mycket bättre än det var innan iaf.

köpte filtersats med vanlig fiberpackning och så köpte jag en kork lös, får se vilken som verkar va bäst.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •