Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: kompressor

Reg.datum
    Jan 2011

Standard kompressor

long time no see ,, lessen för det nu är det så att jag har köpt mig en liten födelsedagspresent en 6 71 kompressor

jag vill ha lite råd ang förgasare då jag har sett edeklbrock,holley,demon med mekaniskt sekundärspjäll och vaccumstyrt sekundärspjäll till saken hör jag har manuell växellåda och bytte från edelbrock 750 till holley 780 med vaccumstyrt skundärspjäll
    och det var en stoor skillnad :-)

så 1: mekaniskt andra steg eller vaccumstyrt med kompressor då jag har manuell låda
    2: hur många hästar tål en gjuten vev (cheva 383)
    3: måste man byta msdbox till en som retarderar tändningen ?

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av walis Visa inlägg
    long time no see ,, lessen för det nu är det så att jag har köpt mig en liten födelsedagspresent en 6 71 kompressor

jag vill ha lite råd ang förgasare då jag har sett edeklbrock,holley,demon med mekaniskt sekundärspjäll och vaccumstyrt sekundärspjäll till saken hör jag har manuell växellåda och bytte från edelbrock 750 till holley 780 med vaccumstyrt skundärspjäll
    och det var en stoor skillnad :-)

så 1: mekaniskt andra steg eller vaccumstyrt med kompressor då jag har manuell låda
    2: hur många hästar tål en gjuten vev (cheva 383)
    3: måste man byta msdbox till en som retarderar tändningen ?
    1.skulle nog välja det du är bekvämast med att skruva på,en riktigt justerad motor som inte har alla de rätta bitarna kommer alltid gå bättre än en taskigt injusterad som har alla de rätta bitarna

2. Hur långt är ett snöre? lessen om det låter drygt,men hänger nog delvis på fabrikat på veven vad den tål och en hel del på hur den behandlas och hur väl motorn är injusterad. En bra gjuten vev tål troligen en hel del så länge den inte utsätts för detonation vilket dödar allt över tid men en smidd vev är nog alltid att rekomendera ihop med överladdning om du tänker utnyttja kapacitet som blir tillgänglig.

3. Ja om du inte tänker åka runt med backad tändning konstant vilket kostar soppa och genererar en massa värme där den inte hör hemma utöver mindre bra gång vid lägre belastning.

Välkommen tillbaka

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Holley 780'n behöver byggas om så den får vacuum till powervalven från insuget under kompressorn. Är ganska enkelt finns info på nätet hur du gör.

400-450 hk ca har stakarna 3/8" bult blir de nästa begränsning ca 500hk.

Är inte ovanligt att köra backad hela tiden men som sagt drar extra bensin och går varmare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •