Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Byte av ventiltätningar, eller ?

Reg.datum
    Aug 2013

Standard Byte av ventiltätningar, eller ?

Kollade oljestickan igår och den var helt torr, har fått fylla på innan men nu så var det dags igen.
    fyllde på ca 1,5 liter så oljan lade sig mellan MAX och MIN på stickan.

innan jag fyllde på oljan(samma märke och spec som jag använt innan) så rykte inte bilen något alls, varken när man startade, på tomtgång eller när man drar på.
    efter jag fyllde så ryker bilen rätt så tydligt både på tomgång och när man kör.

funderar på om det är ventiltätningarna som behöver bytas?

har kollat massa på nylon reps- metoden för att slippa plocka bort toppar eller använda tryckluft. verkar smidigt helt klart.

min fråga är om det bara är att plocka bort vipparmen, pressa fjädern med verktyg och sedan byta ut antingen O-ring och eller paraply tätning. vet inte vad som sitter där idag.

måste jag justera in något efter ja plockat bort vipparmen eller är det bara att sätta dit igen utan att vara rädd att förstöra någon inställning?

vill inte förstöra någon inställning nu när bilen går så fint om den gör.
    har aldrig gjort något sådant här innan men känns ändå som om jag skulle klara själva momenten.

vad tror ni?

Reg.datum
    Feb 2012

Standard

Du måste ha kolven i tdc lossar du vippans mutter får du justera ventilspelet vet du om du har mek el hyd kam? Har du justerat ventiler förut? Du har "paraply" om inte topparna modifierats är sb som har o ring.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •