Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 113

Ämne: Huggern goes ZL-1!

Standard

Arbetet fortskrider i lagom takt men som ni noterat så går inga bilder stt se längre!

Orsaken till det är ett rent gisslan-scenario där företaget photobucket.com numera kräver alla användare på $ 400 per år för att man ska få visa sina egna bilder på forum eller hemsidor som denna! En sådan extremt korkad och rent fientlig handling kräver bojkott från alla miljoner användare för det är inte ok att utan förvarning ta alla användare bilder som gisslan och sedan kräva en abnorm lösensumma, det gränsar till terrorhandling!

Jag har lagrade bilder på detta och flera andra forum i mina inlägg och projekttrådar sedan drygt 12 år tillbaka så att flytta bilderna är inget alternativ utan vi får avvakta och se om photobucket.com är smarta nog att inse att de måste ändra sitt beslut, annars gräver de sin egen grav samt dödar en stor del av alla världens forum!

Så länge photobucket.com fortsätter med nuvarande stretegi kommer jag inte att uppdatera denna tråd något mer.....
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

Reg.datum
    Sep 2014

Standard

Vill gärna följa ditt projekt, har du en annan sida?

Standard

Vad trevligt!
    Dessvärre har jag ingen annan sida med bilder just pga detta bekymmer med photobucket...
    Jag fotar ju ändå under resans gång och hoppas det kommer en lösning under hösten....
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Photobucket suger i den här frågan kan man lugnt säga,bortsett från hur segt photobucket varit under en längre tid.

Hoppas projektet går framåt på ett bra sätt!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Duster340 Visa inlägg
    Photobucket suger i den här frågan kan man lugnt säga,bortsett från hur segt photobucket varit under en längre tid.

Hoppas projektet går framåt på ett bra sätt!
    Kan bara hålla med....

Projektet rullar på i sakta mak, alltid något som saknas..
    Tänker köra en one-piece packning från Fel-Pro till oljeteåget och pinnbultar men hittar inte tillräckligt långa. ARP:s är för korta tyvärr, då den här packningen är 5 mm tjockare än en vanlig kork-packning.
    Någon som vet var man köper svart-oxiderade pinnbultar i tum-storlekar och valbara längder?
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44

Reg.datum
    Sep 2014

Standard

Jag använder samma packning på min motor som du nämner, den är suverän!
    Jag tog skruvar i olika längder istället, man drar ju inte så hårt så det är ingen risk för gängpaj, fungerar kanon.
    Dom är dock inte svarta, men det finns säkert o hitta.

Standard

Citat Ursprungligen postat av clwi Visa inlägg
    Jag använder samma packning på min motor som du nämner, den är suverän!
    Jag tog skruvar i olika längder istället, man drar ju inte så hårt så det är ingen risk för gängpaj, fungerar kanon.
    Dom är dock inte svarta, men det finns säkert o hitta.
    Kul att höra!
    Vill köra med pinnbultar av flera anledningar men främst för att rädda gängorna i aluminium-blocket!
    ....men får jag inte tag i pinnbultar får det nog bli skruvar ändå.
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44

Standard

Efter allt jävla strul med Photobucket så har jag beslutat mig för att använda en annan leverantör av samma tjänst för mina bilder! Det blev Fotki.com som förtroendet denna gång men det är en test så vi får se men förhoppningsvis är de lite mer affärsmässiga och intelligenta än Photobucket.com!
    Har noterat att bilderna på vissa bilder kan blir rätt stora på vissa siter, inget jag vet i dagsläget hur man justerar dessvärre...

Jamen vi fortsätter väl där jag tror att vi slutade ....kan ju inte riktigt själv se vart d var men någonstans men det var väl då hade fått dit bränsle- och vattenpump, ventilkåpor och grenrör kanske?

Stänkplåt för lyftargalleriet monterad:

Lite varmare termostat än för en vanlig gjutjärnsmotor på plats:

Tempgivaren har efter fotot flyttas till originalplatsen som är på sidan av förarsidans topp.

Adaptern till oljefilter på plats:

Korrekt och gammal oljesticka:

Generator med rem på plats. Dock skall samtliga skruvar och distansrör svart-kromateras inan slutmontage.

Insug, termostathus i aluminium och korrekt bränslerör monterat:

Stekpannan på plats...var bara tvungen!

...forts nästa inlägg!
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44

Standard

...forts från förra inlägget:

Slutligen så har jag monterat oljetråget med one-piecepackningen från FelPro. Jävligt dy men fasen vad skönt att slappa tjafset med fyra olika tätningar och en massa kladd!

Gjorde även egna pinnbultar för att underlätta framtida av- och påmontage av tråget:

Oljetrycksgivare och inkörningsfilter på plats tillsammans med ett transportmontage av flexplattan:

Startmotor med momentstag och värmesköld på plats:

Till sist så blev oljestickan korrekt monterad:

...nu är det nära!

...fortsättning följer, välkomna!
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44

Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Kanon att du hitta alternativ till Photobucket
    så vi kan följa med i bygget.