Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 513141516 SistaSista
Resultat 141 till 150 av 151

Ämne: Huggern goes ZL-1!

  1. #141
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    845

    Standard

    Grymt fint. Bra jobbat. Visst är det kul att skruva!!

  2. #142
    Reg.datum
    Jun 2014
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    137

    Standard

    Blir riktigt fint!

  3. #143

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Feffe Visa inlägg
    Grymt fint. Bra jobbat. Visst är det kul att skruva!!
    Spank you! Jepp, det är riktigt trevligt när der är på egna villkor och inte Murphys!

    Citat Ursprungligen postat av Duster340 Visa inlägg
    Blir riktigt fint!
    Tackar! Kul att ni gillar det!
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

  4. #144

    Standard

    Coolt! Riktigt impad är vad jag är

  5. #145

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanneZZ Visa inlägg
    Coolt! Riktigt impad är vad jag är
    Tack Danne, jag kör på så får vi se vart d landar...
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

  6. #146
    Reg.datum
    Dec 2003
    Ort
    Har väl inte du med att göra?
    Inlägg
    1 693

    Standard

    Snyggt! Men ta inte bara närbilder, blir ju sjösjuk
    BB Nova -68
    Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

    396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014

  7. #147

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vigg Visa inlägg
    Snyggt! Men ta inte bara närbilder, blir ju sjösjuk
    Hehe, tack!
    Blir lite stora bilder på detta forum faktiskt...ska försöka bättra mig!
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

  8. #148

    Standard

    Hejs,
    Äntligen har photobucket förstått allvaret i deras tidigare kunders bojkott så till en 20-del av priset får man nu en lösning som fungerar och är ok. Direkt efter betalning kom alla bilder tillbaka i de trådar jag har över hela världen, kanon! Titta gärna tillbaka i den här tråden med så får ni helhetsbilden!
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

  9. #149

    Standard

    Det har väl hänt lite sen senaste uppdateringen men oj vad mycket strul det vart med att få motorn att överhuvudtaget starta och gå igen...

    Det första målet i vår var ju att få Huggern besiktad då det då skulle bli den sista(?) besiktningen enligt de nya besiktningsreglerna för fordon äldre än 1968. Då Huggern är en 69:a så var det besiktning i år men sedan gäller de nya reglerna from 20 maj 2018 med rullande 50-årsregel.

    Problem var att motorn inte ville starta trots byte till helnytt FlameThower HEI-tändsystem från PerTronix. Vi provade det mesta men den hoppade igång och gick bara på acc-pumpen..
    Till slut kom den gode P-A, dragracing-legend från Umeå, på att vi skulle kolla om den inte läckte luft någonstans och då hittade vi felet...När vi körde motorn i bänken så hade jag monterat den distansplatta som jag hade på 355:an men den skulle göra att ZL-1:an inte skulle rymmas under huven så jag hade köpt en ny fin FelPro-packning med nitade hål i hörnen som skulle vara perfekt i höjd...problemet var att när gasaren drogs i botten så var nitarna högre än packningen vilket gjorde att det drog in luft i gasar-foten!
    Ny låg standard-packning monterades och motorn hostade igång direkt!

    Med det fixat fick vi den att gå hyfsat med tändning och tomgång så jag åkte till Bilprövningen och hoppades på det bästa....


    Hoppas att man får uppleva att boka en ny tid 2099..!
    Den skarpögde noterar låg CO-nivå och det har vi korrigerat efter besöket och den glappande krängaren är numer åtdragen!

    Med den tunga posten avklarad kan man ju som sagt slappna av lite men det stör ju att motorn inte riktigt går som den ska fortfarande...
    Vi kom fram till att det nya PerTronix-systemet inte riktigt vill lira med den här motorn som trots allt är snäppet vassare än en vanlig 427:a så jag fick låna en vanlig mekanisk HEI från P-A och då vaknade motorn till liv på riktigt faktiskt...satan vilken gas-respons och drag det vart!!


    Så här det det alltså ut i dagsläget med looken..kunde inte låta bli att dekal-trimma lite med, alltid retar eller impar det på nån!




    Problemet jag har nu är att det är svårt att köra iväg då motorn är kall, den vill dö så fort jag lägger i D eller R vilket gör att det kan ta ett tag bara att komma ut ur garaget...
    Förmodligen måste jag krypa till korset och bygga om denna gasare eller bygga en ny helt anpassad.. alternativt även byta converter men målet är att kunna köra lite i sommar och sedan utvärdera.

    Kanske kan återkomma med en videosnutt senare, den låter faktiskt jäkligt elak när den kommer upp i varv...
    Hugger69 från Umeå
    69 Camaro X44
    Håkans Motorsida eller Hugger69 på Garaget

  10. #150
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    845

    Standard

    Bra jobbat, ser välfyllt ut. Typiskt att det alltid är nåt
    som ska krångla.
    Hade läkage vid förgasarfoten på Barracudan vid första uppstart
    med motorn i bilen, det ven precis som det satt en kompressor på motorn.
    Grannen som bor 100 meter bort hörde också hur det ven.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •