Sidan 108 av 109 FörstaFörsta ... 85898106107108109 SistaSista
Resultat 1 071 till 1 080 av 1085

Ämne: Maskin under uppbyggnad!

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    Bra gjort, välkommen ur gettot och ut i skogen

Handlade du inte av Persåkers innan så lär du väl börja nu
    Tackar
    Har konstigt nog varit där mindre än när jag bodde i Stockholm. Trots att jag har typ 500m dit istället för 5 mil som innan, haha.
    Men det lär bli en hel del onsdagsfika när Novan väl kommer ned hit.
    BB Nova -68
    Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Angående Photobucket så kan du ju fortfarande gå in på ditt konto där och spara ned hela innehållet och därefter säga upp hela din bekantskap med sidan om du vill ha kvar bilderna även om de då kommer saknas i dina trådar här och var på internnätet.

Grattis till garageköpet

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Använd imgur.com istället för Photoassholebucket...

Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Går fortfarande att se Photobucket bilderna om man använder Chrome eller Firefox.
    Bara att lägga till Photobucket Hotlink Fix eller motsvarande addon i browsern.

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Duster340 Visa inlägg
    Angående Photobucket så kan du ju fortfarande gå in på ditt konto där och spara ned hela innehållet och därefter säga upp hela din bekantskap med sidan om du vill ha kvar bilderna även om de då kommer saknas i dina trådar här och var på internnätet.

Grattis till garageköpet
    Jag har alla bilder kvar i burken, men orka lägga upp alla i hela tråden igen.
    Tack

Citat Ursprungligen postat av Mefirst Visa inlägg
    Använd imgur.com istället för Photoassholebucket...
    Done!

Citat Ursprungligen postat av Moparboy440 Visa inlägg
    Går fortfarande att se Photobucket bilderna om man använder Chrome eller Firefox.
    Bara att lägga till Photobucket Hotlink Fix eller motsvarande addon i browsern.
    Ok, tack för tipset. Tror dock att de flesta som läser sitter med explorer
    BB Nova -68
    Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Så 2018 och nya tag.
    Målet i år är att köra hela cupen på Kjula dragway. Då man varit borta ett par år från scenen så är man väl lite ringrostig så målet är lite ödmjukt att vinna, vad trodde ni?
    Försöker inbilla mig att vi bara ska dit och ha skoj. Det går sådär, haha.
    Seriöst så får vi se hur det går. Bilen bör gå liknande tider då det som är bytt är ytterst marginellt och kamvärdena är samma som förr.
    Men det är inte ett plus att ha varit borta i två-tre år från vanan vid granen även om sisådär 500 repor och 14 år på strippen nog sitter i ryggmärgen.

Hade siktet på att Novan skulle vara helt klar innan det blev April. Det var klokt. Är ännu inte helt klar.
    Det har jävlats så in åt helvete. Så gott som allt som kan jävlas har gjort så.

Allt var klart för uppstart i mitten av mars. Hade haft motorn ur och kollat att allt såg ok ut. Böt oljepump då jag tyckte det var lite lågt tryck. Ingen fara, men i mitt tycke lite lågt.
    Slängde i min HV-pump jag endast bänkade med. Böt lite andra småpryttlar.

Gör samma procedur som alltid.
    Bilen spottar och tänder bakut. Får igång den precis men går som en påse skit.
    Det enda som var bytt var pickup coil i fördelaren.
    Forskar och den skall vara rätt. Härefter byts till nya stift, sköljs tank och soppa system. Går igenom förgasaren.
    Kan de 2-3% etanol i 98 okt ställa till det efter en vinter? Har ju inte gjort det förut?
    Vi kollade TDC tidigt i skedet. Men bara grovt med en mejsel i ettans tändstiftshål.
    Hade sån otur att just då stämde det hyffsat.
    Lånade även en annan HEI-fördelare (tack Pata) men samma resultat.
    Till slut hittade vi felet.

https://www.youtube.com/watch?v=SgVRDGy_Dbo (Nisse/Niklas, går inte att bädda in, vad gör jag för fel?)

Därefter har jag haft en liten motorbrand i en bil. Svetsat om en stålkoppling till aut-kylet tre gånger pga läckage. Trodde först det var läckage från trågpackningen så böt den också. mm.

Nu är det bara en ny laddregulator kvar så tror jag vi är på banan.
    Peppar peppar...
    BB Nova -68

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Reg.datum
    Jul 2003

Standard

aha, trodde inte ni räcers körde med "delade" svängningsdämpare pga. typ detta. Men skönt när felet hittats och lycka till i sommar!

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stefan N Visa inlägg
    aha, trodde inte ni räcers körde med "delade" svängningsdämpare pga. typ detta. Men skönt när felet hittats och lycka till i sommar!
    Racers, njaa. Tävlar seriöst när jag är på banan men bilen är ju inte jättetrimmad eller särskilt snabb för den delen heller. På banan är man ju klart i det långsammare segmentet.
    Dampern som gick åt skogen efter 14 år var en $80 "Summits egna". Det stod "not for extended use above 6000 rpm.
    Det har väl hänt att man slirat lite på det någon gång

Nu vart det en SFI-taggad $160 (Summit brand igen). Den är testad till 12500 rpm i en timma. Det kommer räcka

Men visst skulle jag vilja ha en $1000 ATi. Är dock skeptisk till fluid. Kanske utan anledning men..
    BB Nova -68

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Reg.datum
    Jul 2003

Standard

aha, då höll den bra.

Själv råkade jag välja en sån där rattle variant, tärde på psyket när den skramlade varje gång man vred av

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Har ju gjort roligare uppdateringar genom åren men här kommer en kort i alla fall.
    Första deltävlingen på Kjula gick av stapeln 26/27 maj förrförra helgen.

Banan var inte tipp topp, särskilt inte i höger lane. Det sägs att det blev bättre på söndagen efter de preppade lite på lördagskvällen dock.

Fyra år gamla slicks blev ingen hit, minst sagt.
    (Nya beställdes i mars. Av olyckliga omständigheter har de inte kommit förens nu.)
    La fetaste börnisen i första vändan av alla i hela klassen. Försökte väcka liv i slicksen!

Kvalvändor blev det gott om då vi bara var 93 team på plats. Kändes väldigt tomt i depån då man är van vid 150-180.

Brukar åka runt 11,58-11,64.

Kvalvända nr:
    1.Satte 11,57 i dial och åkte 11,95. Starvarv på 1750 och fällde från det. Suck, det högg till precis i startögonblicket för att någon tiondels sekund senare slå loss.

2. Det var säkert en tillfällighet? 11,60 i dial och åkte 11,99...Det spann..

3. Ok, det blir nog inte bättre än så här så vi satte 11,90 i dial-in och åkte 12,52!

4. 11,90 i dial. Det kan inte spinna så mycket igen? Det blev 12,71
    Denna repa spann det hela ettan och hela tvåan. Spann så det rök om slicksen 100m ut. Jag höll i av ren ilska.
    I denna repa åkte jag 8,38 på 201m.
    Har kört 7,9 med radialer på en kall opreppad industrigata. Brukar åka 7,38-7,42.

5.Detta går ju inte. Vad gör vi? Efter en stund i depån så bestämmer vi (bästa farsan är med) att jag fäller från tomgång istället. Låter 11,90 stå kvar på rutan och det blir 12,14. Spinner fortfarande duktigt!

6. Ähh, detta går inte hur fan vi än gör. Sätter 12,10 och fäller från tomgång igen.
    Resultat 12,03

7. Sätter 11,95 och testar att mjukgasa från tomgång? Blir 11,83...

Söndag och eliminering.
    Får Nova Jörgen Karlsson i första. Gratulerade till vinsten under lördagskvällen.
    Man kan inte diala en bil som varierar en sekund i ET. Dessutom nya startförfaranden i var och varannan repa.
    Nästan omöjligt att sätta en bra RT.
    Sätter 11,80 och mjukfäller från tomgång. Fäller för mjukt och sent. Spinner lite också.
    RT på 0,22 och åker 12,02.
    Tack och god natt.

På hemvägen pajar elpumpen till biltransporten så vi får bogsera hem den med Novan på flaket. Tur att det bara var en mil kvar hem. Halvtungt att dra den med V70n sa gubben

Tack Nico som fotade!
    BB Nova -68

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen