Sidan 65 av 66 FörstaFörsta ... 155563646566 SistaSista
Resultat 641 till 650 av 652

Ämne: X-Project Dodge Charger...

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Jag får nog rätta mig något vad gäller mitt tidigare inlägg... Det var nog mer själva packningen som orsakade läckaget. Jag drog även åt pumphusbultarna till moment när lådan var nere... lådan verkar hålla tätt tillsvidare...

/Tom

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Update...

Bilen rör sig för egen maskin. Den nya turbinen inger hopp. Bilen känns "lättare" på något sätt, kan inte riktigt förklara... Ska bli intressant att se om 60ft tiderna påverkas.. 60ft tider under 1.40 skulle vara ballt, men återstår att se hur det blir med det..

Har testkört runt Solna och E4;an, kvarstår ännu en del förgasar-mek/tjuuning. Problem med att motorn går snålt vid minimal gas från tomgång, sen kvarstår problemet att den går fett i högre varvtal. Ska ändra storleken på munstycken i tomgångskretsen, sedan kolla över huvudmunstycken och sätta i en tillskottsventil..

Har planer på att öppna säsong 2017 ute på Lunda tävlingen den 21 Maj...

/Tom

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Då så...

Tyvärr blir det inte säsongs öppning ute på Kjula i Maj som jag tänkt.. Nåväl, blir Lunda istället. Anmälde mig att köra i klassen 29.5x10.5".. Kommer att ta tävlingen mer som ett T/T tillfälle.

Sedan kommer min Charger att vara med i Gasoline, artikeln kommer under hösten.

Annars inget spännande att rapportera om. Nya däck, förgasar fix, etc, etc...

Hoppas på bra väder i helgen så det blir av att köra.....

/Tom

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Uppdatering.. Glömt bort att skriva om Lunda racet...

Nåväl... Var lite spännande att köra "No Prep". Tog det rätt lungt första repan, kan varje fall säga att det var jäkla halt, bilen rörde sig inte innan jag drog i tvåans växel.. En 60ft på 1.94sek, ET 11.001sek@208km/h. Det var isbana feeling 50meter ut och fram till mållinjen, rätt kul egentligen...

Andra repan gick bättre, men problem med att förgasaren gick snålt, kunde inte bromsa mot konvertern, utan tvungen att starta från tomgång. Hade inte munstycken med mig att jag kunde fixa till förgasaren på plats... Hur som 60ft 1.66sek, ET 10.77@207km/h.

Tredje repan lyckades jag bäst. Lyckades få bilen att greppa, mer av misstag, 60ft 1.56sek, ET 10.56@208km/h..

Fjärde repan blev igen si så där... 1.69 i 60ft, ET 10.72@207km/h..

Rätt nöjd trots allt. Förgasar bekymren förstörde en del och sedan var jag ensam utan hjälp, vilket blir jäkla tungt och stressigt. Sen är det omöjligt att justera något på bilen eftersom ingen kan kolla/filma vid start hur bilen ter sig.. Tror jag skulle ha fått bilen att fungera bättre bara jag hade haft med mig lådan med munstycken och hjälp vid startplattan med att få starten på film och där med kunnat justera bilen.. Funderar på att köra på Lunda även i Augusti.. Planen är dock innan den tävlingen söka upp den mest värdelösa vägsträcka jag kan hitta och testa fram justeringar...

/Tom

Reg.datum
    May 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mefirst Visa inlägg
    Uppdatering.. Glömt bort att skriva om Lunda racet...

Nåväl... Var lite spännande att köra "No Prep". Tog det rätt lungt första repan, kan varje fall säga att det var jäkla halt, bilen rörde sig inte innan jag drog i tvåans växel.. En 60ft på 1.94sek, ET 11.001sek@208km/h. Det var även rätt isbana feeling 50meter ut och fram till mållinjen, rätt kul egentligen...

Andra repan gick bättre, men problem med att förgasaren gick snålt, kunde inte bromsa mot konvertern, utan tvungen att starta från tomgång. Hade inte munstycken med mig att jag kunde fixa till förgasaren på plats...
    Hur som 60ft 1.66sek, ET 10.77@207km/h.

Tredje repan lyckades jag bäst. Lyckades få bilen att greppa, mest av misstag, 60ft 1.56sek, ET 10.56@208km/h..

Fjärde repan blev igen si så där... 1.69 i 60ft, ET 10.72@207km/h..

Rätt nöjd trots allt. Förgasar bekymren förstörde en del och sedan var jag ensam utan hjälp, vilket blir jäkla tungt och stressigt. Sen är det omöjligt att justera något på bilen eftersom ingen kan kolla/filma vid start hur bilen ter sig.. Tror jag skulle ha fått bilen att fungera bättre bara jag hade haft med mig lådan med munstycken och hjälp vid startplattan med att få starten på film och där med kunnat justera bilen.. Funderar på att köra på Lunda även i Augusti.. Planen är dock innan den tävlingen söka upp den mest värdelösa vägsträcka jag kan hitta och testa fram justeringar...

/Tom
    Hade samma problem som dig med gasare. Gav upp till slut och provade Holley EFI. Än så länge funkar det kanonbra. Dock fick Brillko mappa den då självinlärningen inte räckte till.
    Bra tider annars av dig, lära grepp så borde en låg 10:a vara inom räckhåll

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Anmälan gjord till Kjula inkommande helg.. Tyvärr ser det jätte trist ut när man kollar väderleksprognosen för Lördag...
    Nåväl, man kan inget annat än hoppas det blir köra...

/Tom

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Update....

Hmm, den här säsongen var en besvikelse efter den andra och nivån på frustration slog nya rekord... Trodde in min enfald att efter byte av turbin skulle stjärnorna lysa, etc.. nåväl blev det motsatta. Av oklar orsak lyckades jag inte justera in förgasaren så motorn skulle ha vart nöjd med den nya turbinen. Motorn kändes likt en gammal diesel av linjen, efter 60ft började det hända och då gick det undan, men kommer inte bilen iväg i start så är deltagande i dragracing rätt meningslöst...

Ett annat problem är att orginal bromsarna inte pallar hålla bilen, de få gånger då fuggen funkande någolunda gled bilen över startlinjen då jag försökte starta med stall, start från tomgång var näst intill omöjligt, hamnade smyga med gaspedalen för att ens komma iväg.... Funderar på om jag skulle våga sätta i en Transbrake i lådan? Lådan är rätt "överdimensionerad" var gäller interna prylar så den borde fän klara av Transbrake starter på typ 2000-2500Rpm.....

Funderat kring problemet och det kan vara att jag borde ha satt mer tid med att justera tändingen/tändkurvan, kan vara så att om jag skulle ha låst tändingen på 36* så kanske hade fuggen funkat bättre iom bättre insugssignal till fuggen... Elak kam ger upphov till en massa bekymmer, speciellt i en bil som även är tänkt att den ska fungera att köra med på gatan. Fugge justeringar som gör att motorn går rent på gatan funkar inte alls när man ska köra på bana, verkar svårt o för min del omöjligt att hitta en kompromiss...

Hur som, bilen är på varv och det blir EFI konvertering under vintern, nya frambromsar, kanske Transbrake... sen mot våren kommer jag att sätta bilen på våg och justera chassiet, om det nu gör någon större skillnad på en bil som min vet jag inte, bilen funkar rätt bra som den är och går odramatiskt rakt o fint från start till mål... Skulle även ha lust att sätta bilen på bantingskur, ett aluminium motorblock skulle sitta fint under huven....

Det var det... to be continued........

/Tom

Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Två fuggar, en racefugge och en gatfugge?!

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Feffe Visa inlägg
    Två fuggar, en racefugge och en gatfugge?!
    Funderade faktist på två fuggar men kom snabbt till beslutet att jag helt enkelt inte orkar hålla på med förgasare mer...

Är någon intresserad kommer jag att sälja hela soppa systemet - Pump MagnaFlow 275, metallomspunnen slang med koplingar (AN10, runt 5m lång), regulator (Aeromotive), ombyggd (2 krets) 1050cmf Dominator med tillhörande komplett serie munstycken (både Airbleeds och huvudmunstycken) + en låda med extra bra o ha prylar till fuggen... Det är inget fel på prylarna (Fuggen) det är bara att jag inte mer har tålamod att hålla på o justera den, har en grov justering som funkar så där men det är finjusteringen som jag helt enkelt inte orkar hålla på med mer. En annorlunda (snällare) motoruppsättning mer tänkt för gata och fuggen kommer att fungera utan problem...

/Tom

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Tror du är på ett bra spår med EFI
    Lägre vikt är oftast billigaste och bästa prestandaförbättraren.
    En faktor som ofta glöms bort är att en minskning av förarens vikt ofta kan vara en väldigt billig viktreducering om föraren är lite onödigt tung.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •