Sidan 67 av 67 FörstaFörsta ... 1757656667
Resultat 661 till 668 av 668

Ämne: X-Project Dodge Charger...

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mefirst Visa inlägg
    Tjeena!

Jo, insprutssystemet är köpt av Brillan. Det är ett Holly HP system...

Kul att du ska köra igen! Om inget annat så ses vi på Kjula (med eller utan Rääijsärbil)...

-Ha det HårdRock!!!
    /Tom

Ja men då så. Då behöver du inte oroa dig. Brillan har riktigt bra support. Behöver du hjälp så kommer du få det

Jo. Nova Jörgen gick och vann ET-PRO I fjol. Och så kan vi inte ha det
    BB Nova -68
    Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52
    RUNNER UP NORD VS SYD 2004
    VINNARE VALHALLA CUP 2006
    RUNNER UP STOCKHOLM CUP 2006
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2012
    VINNARE ESKILSTUNA SHOOTOUT GATDÄCK 2013
    VINNARE PISTONHEAD OPEN CUP 2014

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Skulle gärna se att min bil gav mer motstånd i klassen, tråkigt och suger maxat att hela tiden ligga i mitten av stegen och sen utslagen direkt.. Har effekten att köra en riktigt låg 10;a, men inte fått till det vad gäller resten... Hoppas på en ändring där...

Ha det gott - HårdRock!!!
    /Tom

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mefirst Visa inlägg
    Skulle gärna se att min bil gav mer motstånd i klassen, tråkigt och suger maxat att hela tiden ligga i mitten av stegen och sen utslagen direkt.. Har effekten att köra en riktigt låg 10;a, men inte fått till det vad gäller resten... Hoppas på en ändring där...

Ha det gott - HårdRock!!!
    /Tom
    Hade du inte planer på ett litet tillskott av lustgas om det behövdes?
    Ja, din klass blir bara kul om man kan fajtas med Uffe och Leffe. Bilen behöver gå 10.10-10.20
    BB Nova -68
    Tack, RIMEK AB, Johanneshovs plåtslageri AB, GULF Sverige samt BRILLKO Engineering

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Jo, har funderat på lustgas men har sådan noija att detonera maskinen.. Teoretiskt ska min bil gå en 10 blankt, sen igen stämmer tyvärr teori och verklighet sällan överäns... Har kört som bäst 10.35 (1,45 i 60ft) med fugge som inte på något sätt var optimalt justerad, så lever i hoppet om att kunna sänka ET med EFI system... Det ska fän i mig gå att köra tre hundradelar snabbare med min bil utan tillskott av gas... en 60ft på 1.40 och Uffe och de andra kommer att få jobba om de ska vinna....

HårdRock!
    /Tom

Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Om EFIn så bara skulle innebära att bilen beter sig jämnare och blir mer repeterbar så kommer det löna sig rejält då det blir mycket enklare för dig att sortera ut startprocedur,dämpare och caltracs i kombination vilket är hopplöst att få till om maskin inte beter sig riktigt repeterbart över tid!

Alltid kul att följa din resa över tid!

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Duster340 Visa inlägg
    Om EFIn så bara skulle innebära att bilen beter sig jämnare och blir mer repeterbar så kommer det löna sig rejält då det blir mycket enklare för dig att sortera ut startprocedur,dämpare och caltracs i kombination vilket är hopplöst att få till om maskin inte beter sig riktigt repeterbart över tid! Alltid kul att följa din resa över tid!
    Det är precis det här som varit problemet, ingen repa jag kört har varit lika den föregående. Jag är rejält OCD hur jag förbereder mig inför en repa, så den delen funkar bra, det vilket är mindre bra är att bilen aldrig har uppfört sig repeterbart. Visst, säsongen är kort, vilket inte ger mycket tid över att göra justeringar, ett stort problem är även att jag de senaste två säsonger inte haft tillgång till att ha någon att filma bilen vid startlinjen varje repa. Då blir ju allt rätt omöjligt. Det går inte att gissa/chansa hur och vilka justeringar som behövs.

Jag hade rätt bra koll innan jag bytte turbin, efter det började saker o ting skita sig. Med handen på hjärtat så var nog inte byte av turbinen hela bekymret. Är rätt säker på de chassis inställningar jag använde förra säsongen var helt fel vad gäller min bil. Tung bil med smala slicks kräver mjukare justeringar... Sen igen min ursäkt är att jag helt enkelt inte hade tid/möjlighet att meka med chassiet eftersom min tid gick åt att få motorn att gå rent... Kommer att "Nollställa" och börja om helt inför denna säsong.

HårdRock!
    /Tom

Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Update....

Eller njaa... Inget spännande har hänt... Håller på att fixa till ett custom fäste för generator och vevaxelgivare... I sådana här fall är det trist att hålla på med Mopar prylar, hade man Cheva kunde man köpa ett sådant här fästen direkt... -Nåväl... Chribbe håller på o donar med att installera spridare och fuelrails på insuget... Jag borde ta mig i kragen och börja montera EFI boxen under instrumentbrädan och dra elkablar.... Planen är i varje fall att ha bilen körbar till tävlingen i Augusti, får se hur det blir med det....

/Tom

Reg.datum
    Dec 2003

Standard

Tjena!
    Hur går det? Ute och åker hoj har jag sett, men händer det något med svarta faran då?
    BB Nova -68

396" NA Bracket/gatbil
    1.55
    7.31
    11.52

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen